Jak jeść kiwi i jak je szybko obrać?

Sposobów, by sprawnie obrać kiwi jest co najmniej kilka. Warto je poznać i częściej sięgać po kiwi, bo to nie tylko smaczny, ale też bardzo zdrowy owoc. Zimą jest niezastąpiony jako dodatek do koktajli i smoothies.
sposób jedzenia kiwi
źródło:123RF
Spis treści

Szczególnie zimą warto sięgać po kiwi – jest to owoc egzotyczny, pełen witaminy C, będący doskonałą alternatywą w momencie, gdy na sklepowych półkach brakuje polskich, sezonowych owoców. Niestety wiele osób zniechęca się do kiwi ze względu na kłopot z obieraniem. A tymczasem jest kilka sposobów, jak w prosty sposób pozbyć się tej zamszowej skórki.  

Jak jeść kiwi?

Sposobów na zjedzenie kiwi jest co najmniej kilka. 

  1. Wykrawanie łyżeczką– najpierw należy obciąć końcówki kiwi, następnie łyżką lub łyżeczką należy wbić się pod samą skórką i przekręcić dookoła. Gdy owoc jest już okrojony, wówczas należy go wycisnąć ze skórki. 
  2. Wydrążanie łyżeczką– drugi sposób również wykorzystuje łyżeczkę i zdaje się być prostszy – trzeba przekroić kiwi na pół i wydrążyć łyżeczką wnętrze. Obie metody sprawdzą się w przypadku dojrzałych owoców, miękkich po naciśnięciu skórki. 
  3. Jak jabłko– z kolei twardsze kiwi, mające jędrną i cienką skórkę można swobodnie obierać tak, jak jabłko – pozbywać się cienkiej warstwy skórki okrawając dookoła owocu. 
  4. Rantem od szklanki - ostatni sposób może wydawać się zabawny, ale jego fani przekonują, że to metoda, która sprawia, że kiwi nie traci soku. A nawet jeśli coś skapnie, to prosto do szklanki, a nie na blat! Kiwi należy przekroić wzdłuż, a następnie przejechać wzdłuż rantu szklanki odhaczając skórkę. Stosując tę metodę, warto wybrać szklankę z cienkiego szkła z dość ostrym rantem. 

Dlaczego warto jeść kiwi?

Kiwi ma w sobie sporą dawkę witaminy C i składników mineralnych: 

  • potasu, 
  • żelaza, 
  • magnezu, 
  • cynku. 

Dodatkowo jedzone regularnie działa przeciwzakrzepowo, a także obniża poziom trójglicerydów.  Ponieważ w 100 g owocu jest aż 312 mg potasu, kiwi może skutecznie obniżać nadciśnienie.

Potrawy z kiwi

Kiwi jest doskonałym składnikiem sałatek owocowych, ale także zielonych koktajli– idealnie komponuje się ze:

które powinni do swojej diety włączyć wszyscy nadciśnieniowcy i osoby po zawałach. 

Dzięki dużej zawartości witaminy  C, warto włączać go do diety zimą, by wzmacniać odporność. Dzięki swojemu intensywnemu ubrawieniu oraz nietypowemu przekrojowi jest też chętnie wykorzystywany do dekoracji deserów.Warto jednak pamiętać, że surowy owoc kiwi zawiera enzymy, które uniemożliwiają ścięcie galaretek. 

Czytaj:

Więcej z kateogrii: Odżywianie
Przeczytaj artykuł
Źródła naturalnej witaminy C. W czym jest jej najwięcej?
Przeczytaj artykuł
Najczęstsze objawy niedoboru witamin i składników mineralnych
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!
Podobne artykuły
Źródła naturalnej witaminy C. W czym jest jej najwięcej?
Najczęstsze objawy niedoboru witamin i składników mineralnych
Produkty bogate w magnez - najlepsze źródła magnezu w jedzeniu
Produkty bogate w żelazo - w czym jest żelazo?
Witaminy na włosy: na wypadanie i wzmocnienie - jakie stosować?

Reklama

Może to Cię zainteresuje
Co pyli w lipcu 2021?
D-dimery: norma, badanie i wyniki. Przyczyny podwyższonych?
Udar słoneczny - ile trwa, objawy udaru cieplnego?
RDW CV - co znaczy wysokie lub niskie. Jaka jest norma?
Jaką dietę stosować podczas chemioterapii? Sprawdzamy!

Reklama