Porady

Witaminy na włosy: na wypadanie i wzmocnienie - jakie stosować?

2017-02-15

Witaminy na włosy potrafią zapobiec łysieniu, powstrzymać siwienie i nadać włosom ładny połysk, a do tego stymulują odrost nowych. Działają ochronnie i wzmacniająco. Sprawdź, których witamin nie może zabraknąć w diecie osoby dbającej o włosy.

Nieprawidłowa dieta, uboga w witaminy i mikroelementy bardzo szybko odbija się na kondycji włosów. Dodatkowym obciążeniem są dla nich:

  • stany choroby
  • ciąża
  • karmienie piersią
  • stres
  • intensywne zabiegi kosmetyczne

Szybko okazuje się, że włosy stają się matowe, kruche, łamliwe i zaczynają nadmiernie wypadać. Jeśli dziennie tracimy ponad 200 włosów, to sygnał do niepokoju i zmiany diety oraz włączenia suplementów witaminowych.

Przeczytaj też: Wszystko, czego jeszcze nie wiesz o włosach

Witaminy na wypadanie włosów

Wypadanie włosów jest jednym z objawów niedoboru witaminy A, która wpływa na prawidłowe rogowacenie komórek macierzy włosa. Brak retinolu powoduje też, że włosy stają się suche, a końcówki się łamią. Żeby włosy były w dobrej kondycji w diecie powinna się znaleźć nie tylko witamina A w postaci retinolu, ale także beta-karotenu, który sprawia, że włosy są gęste, mają piękny połysk, nie wypadają i nie łamią się.

Ochroną przed nadmiernym wypadaniem włosów jest także odpowiednia ilość witaminy E w diecie, która broni włosy i mieszki włosowe przed wolnymi rodnikami i wspomaga krążenie krwi na głowie.

Witamina na włosy dla mężczyzn

Szczególną witaminą dla panów, którzy boją się łysienia jest witamina D. Ostatnie badania wykazały, że w procesie utraty włosów kluczową rolę odgrywają receptory witaminy D.  Naukowcy z New York's Weill Cornell Medical College przekonują, że witamina D jest w stanie uaktywnić geny stymulujące wzrost włosów i jednocześnie wyhamować geny odpowiedzialne za łysienie. Jej działanie może wspomóc witamina C, która także chroni włosy przed wypadaniem i pobudza ich odrastanie. Potrzebują jej zwłaszcza nałogowi palacze, których włosy nie są w najlepszej kondycji.

Witamina H na włosy

Czy są witaminy na siwe włosy? Oczywiście, witamina H zwana biotyną zapobiega nie tylko łysieniu, ale także siwieniu. Witamina jest bogata w siarkę, która jest niezbędna do utrzymania zdrowych włosów (w 97 procentach zbudowane są one z kreatyny, substancji także zawierającej siarkę). Biotyna leczy także:

Witaminę H znajdziemy w orzechach, migdałach, nasionach słonecznika, drożdżach, ciemnym pieczywie, wątróbce, mące sojowej, sardynkach i grzybach.

Witamina PP na włosy

Niacyna, inaczej witamina PP, ułatwia transport składników odżywczych do cebulek włosa.  Witamina PP często znajduje się w ampułkach stosowanych na porost włosów. Głównym źródłem niacyny są drożdże, orzeszki ziemne, otręby pszenne i ryby.

Inne witaminy B na włosy

W diecie wspomagające kondycję włosów powinno się znaleźć wiele witamin z grupy B. Nie tylko hamują one wypadanie włosów, ale także symulują wzrost nowych. Niektóre witaminy z tej grupy gwarantują ładny kolor i połysk włosa. Oto najważniejsze dla włosów witaminy z grupy B:

  • witamina B2 (ryboflawina) - zapobiega wypadaniu włosów. Szukaj jej w mleku i jego produktach, nasionach strączkowych, ciemnym pieczywie i szpinaku. 
  • Witamina B5 (kwas pantotenowy) regeneruje włosy, poprawia pigmentację zapobiegając ich siwieniu. Łagodzi także stany zapalne skóry głowy. Opóźnia także łysienie oraz wypadanie włosów w związku ze starzeniem się organizmu. Szukaj jej w drożdżach, brokułach i pieczarkach.
  • Witaminę B6 (pirydoksyna) odgrywa ważną rolę w procesie produkcji włosa. Towarzyszy podziałowi komórek w mieszkach włosowych, dlatego gdy brakuje tej witaminy w organizmie włosy rosną wolniej. Pomaga też utrzymać kolor włosów. Szukaj jej w grochu, rybach, mięsie, ziemniakach.
  • witamina B9 (kwas foliowy) także zapobiega siwieniu, ale stymuluje przede wszystkim wzrost włosów. Szukaj go w pomarańczach, bananach, jabłkach, produktach zbożowych, jajach.
  • Witamina B10 (kwas paraaminobenzoesowy), zwana „witaminą w witaminie”, współdziała z kwasem foliowym. Dzięki niej włosy mają zdecydowaną barwę, są gęste, witamina B10 chroni je przed wypadaniem i zbyt wczesnym siwieniem. Szukaj jej w drożdżach piwnych, kiełkach pszenicznych i w melasie.
  • Witamina B12, wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu. Jej niedobór może spowodować przetłuszczanie się włosów. Szukaj jej w wątróbkach, rybach i z wołowinie. 

Czytaj też:

Zobacz także


Dołącz do nas