Ćwiczenie jogi poprawia koncentrację

1

Autor

Alicja Czyrska

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Joga nie tylko uelastycznia mięśnie i redukuje stres, ale także poprawia koncentrację. Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia mózgu, a ćwiczenie jogi, spośród wielu innych ćwiczeń, najlepiej usprawnia koncentrację.

Spis treści

Jak joga wpływa na pracę mózgu?

  • Dzięki intensywnemu ruchowi więcej tlenu przedostaje się do komórek nerwowych.
  • To sprawia, że procesy w mózgu zachodzą sprawniej.
  • Odpowiednie natlenienie neuronów spowalnia także starzenie mózgu i zapobiega demencji.

Naukowcy z University of Illinois dowiedli, że joga to najlepsze ćwiczenie, które poprawia koncentrację mózgu. W badaniu, które potwierdziło te doniesienia, wzięło udział 30 młodych osób, które losowo zostały przydzielone do trzech grup.

  1. Pierwsza grupa osób miała przez 20 minut ćwiczyć jogę
  2. Druga ćwiczyła aeorbik
  3. Trzecia nie ćwiczyła w ogóle tylko asystowała osobom ćwiczącym.

Po sesji treningowej, badacze, wśród osób biorących udział w eksperymencie, przeprowadzili testy mierzące szybkość myślenia, koncentrację oraz pamięć. Okazało się, że osoby, które ćwiczyły jogę wypadły o wiele lepiej w testach, w porównaniu do osób ćwiczących aerobik i asystujących. Zdaniem badaczy z Illinois techniki oddechowe oraz medytacyjne polegające na trwałym utrzymywaniu koncentracji na chwili obecnej, które są podstawą ćwiczeń jogi, uaktywniają mózg i przekładają się na lepsze wykonywanie zadań umysłowych.

Wniosek z badań naukowców z Illinois jest prosty – jeśli chcesz, aby twój mózg szybciej myślał, koncentrował się i pamiętał – ćwicz jogę.

Ćwiczenie jogi poprawiające koncentrację

Joga to system ćwiczeń, które pomagają ćwiczyć oraz relaksować ciało i umysł. Jakie ćwiczenia pozwolą nam poprawić koncentrację? Polecamy pozycję drzewa:

  • Stań na podłodze.
  • Rozstaw nogi na szerokości bioder.
  • Podnieś jedną nogę i oprzyj ją na wewnętrznej stronie uda, jak najwyżej tylko potrafisz.
  • Stojąc na jednej nodze, podnieś obie ręce nad głowę i złącz dłonie.
  • Stój w tej pozycji i oddychaj głęboko.
  • Następnie zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

Czytaj też: