Dla Ciebie, na zdrowie!

Trening mózgu – porady na każdy dzień tygodnia

Każdego dnia warto pamiętać o treningu swojego mózgu. Dzięki nietypowym zadaniom i przełamaniu codziennej rutyny umysłowej zachowasz aktywność mózgu na wysokim poziomie. Skorzystaj z porady na każdy dzień tygodnia i zrób jedno ze wskazanych zadań.
Mózg człowieka
Źródło: 123RF

 Czas jaki powinieneś poświęcić na każde z nich wynosi maksymalnie 15 minut. Sprawdź, jak każdego dnia możesz trenować swój mózg!

  • Poniedziałek

Zrezygnuj z dróg na skróty i nie korzystaj z GPS-a tylko przeczytaj mapę! Badania wykazały, że osoby często korzystające z nawigacji przestały tworzyć w głowach mapy przestrzeni, co powoduje zanik neuronów w obszarze mózgu o nazwie hipokamp, który odpowiedzialny jest m.in. za orientację przestrzenną.

  • Wtorek

Myśl kreatywnie i wykorzystuj swoją wiedzę w zupełnie nowych dziedzinach! Ułóż rymowankę, która opisze twój dzień w pracy. Kreatywne myślenie aktywuje lewą i prawą stronę mózgu, dzięki czemu łatwiej się ze sobą komunikują, a ty masz bardziej ciekawe i oryginalne pomysły. 

  • Środa

Stawiaj sobie nowe wyzwania poznawcze i rozwiązuj coraz trudniejsze zadania! Kup sobie sudoku i je rozwiąż! Badania naukowców z Mind Research Network wykazały, że poznawcze łamigłówki (np. gra w Tetris) zwiększają liczbę szarych komórek i korzystnie wpływają na procesy poznawcze.

  • Czwartek

Uzależnij się od nowej wiedzy! Chęć odkrywania nowego wiąże się z odpowiednio wysokim poziomem dopaminy, która znana jest również z tego, że uczestniczy w stymulacji wzrostu nowych komórek nerwowych w mózgu. Otwórz więc encyklopedię i przeczytaj oraz zapamiętaj zagadnienie, które jest całkowicie spoza twojej dziedziny wykształcenia.

  • Piątek

Poznawaj nowych ludzi! Zawieranie nowych znajomości szczególnie stymuluje rozwój sfery poznawczej. Przewidywalności i rutyna zabijają twórczy potencjał, dlatego im więcej w naszym dniu nowych sytuacji i kontaktów z różnymi osobami, tym lepiej dla naszego mózgu. Nawiąż więc dziś rozmowę z osobą, której nie znasz.

  • Sobota

Zacznij wykonywać ćwiczenia fizyczne, ale tylko takie, których do tej pory nigdy nie robiłeś. Jeśli nigdy nie ćwiczyłeś tai chi, jogi, tabaty lub nie tańczyłeś salsy lub tanga, znajdź w Internecie podstawowe instrukcje do wybranej aktywności i praktykuj to przy muzyce. Nowa aktywność ruchowa pozwala tworzyć zupełnie nowe połączenia między komórkami mózgu, dzięki czemu poprawia się kondycja twojego mózgu!

  • Niedziela

Przygotuj deser zdrowy dla mózgu. Pamiętaj, że produkty zdrowe dla mózgu nie zawierają sztucznych cukrów, polepszaczy smaku i zapachu. Nie są zaliczane też do żywności wysoko przetworzonej. Sięgnij więc po produkty naturalne – np. orzechy, miód, gorzką czekoladę, owoce, cynamon, imbir czy kaszę jaglaną i przygotuj zdrowy deser. Twój mózg uwielbia chwile przyjemności – pod ich wpływem w twoim mózgu wydziela się serotonina, która chroni przed depresją.

Czytaj też:

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Trening mózgu
Trening mózgu - skuteczne sposoby
Mózg
Sposoby na poprawę koncentracji - glukoza i tlen
Koncentracja mózgu
Trening mózgu – wizualizacja
Chłopczyk w czapce pilota z drewnianym samolotem w dłoni
Podobne artykuły
Ćwiczenia mnemotechniki
Mnemotechnika (mnemonika) - ćwiczenia i przykłady
Mózg człowieka
Trening mózgu – żonglowanie
Kobieta w sportowym stroju grająca w tenisa stołowego
Trening mózgu - gra w ping-ponga
Koncentracja mózgu
Ćwiczenia na koncentrację
Kobieta czytająca książkę
Szybkie czytanie – techniki i ćwiczenia

Reklama


1/3 kobiet ma niedobór tego pierwiastka 😲
Sprawdź powód!