Trening mózgu – wizualizacja

Trening mózgu za pomocą wizualizacji jest ważny w koncentracji uwagi. Wizualizacja pobudza pracę lewej i prawej półkuli mózgu, co pomaga szybciej myśleć i zapamiętywać. Do treningu mózgu za pomocą wizualizacji służą odpowiednie ćwiczenia.
Chłopczyk w czapce pilota z drewnianym samolotem w dłoni
Źródło: 123RF

Spis treści

Z pewnością każdemu z was zdarzyło się wyobrażać sobie rzeczy lub sytuacje, które już się wydarzyły lub które są wytworem wyobraźni. To jest właśnie trening wyobraźni, który ćwiczy mózg. W treningu mózgu za pomocą wizualizacji nie chodzi o to, aby wyobrażać sobie cokolwiek, ale żeby tworzyć wizualizacje według instrukcji ćwiczenia.

Zasady treningu mózgu za pomocą wizualizacji

Trening mózgu za pomocą wizualizacji przebiega według określonych zasad. Poznaj te zasady i stosuj się do nich za każdym razem, gdy trenujesz mózg za pomocą wizualizacji.

  • zawsze gdy ćwiczysz mózg za pomocą wizualizacji powinieneś mieć zamknięte oczy
  • trenuj wizualizację w pozycji siedzącej lub stojącej – te pozycje aktywują mózg do większej aktywności
  • wyobrażaj sobie kolorowe i przyjemne obrazy, aby trening mózgu sprawiał ci przyjemność i wprawiał w dobry humor
  • trenuj mózg często (codziennie lub co drugi dzień) ale krótko – 2-3 minuty
 

Reklama

Trening mózgu za pomocą wizualizacji – przykłady ćwiczeń

Ćwiczenie 1: Mózg

  • Usiądź wygodnie, dłonie swobodnie połóż na udach.
  • Skieruj swoją uwagę na oddech i zacznij głęboko oddychać.
  • Następnie zamknij oczy i wyobraź sobie własny mózg – możesz nadać mu swój ulubiony kolor lub kolory.
  • Patrz na mózg w swojej wyobraźni. Przyjrzyj się, z jakich elementów się składa. Obejrzyj go z lewej i prawej strony. Patrz na niego od góry i od dołu. Obracaj go w swojej wyobraźni dowolną ilość razy i w dowolnym kierunku. Powiększaj swój mózg do gigantycznych rozmiarów, a następnie pomniejszaj go aż stanie się ledwie zauważalną kropką. Następnie przywróć mu normalną wielkość.
  • Twój mózg rozdziela szczelina, która łączy lewą i prawą stronę mózgu. Zobacz ten pomost – nazywa się on spoidłem wielkim. Kieruj swoją uwagę na początek i koniec tej szczeliny, która łączy obie strony mózgu. Następnie zobacz lewą i prawą półkulę swojego mózgu. Przyjrzyj się im dokładnie.
  • Pozostań z tym obrazem w wyobraźni jeszcze przez chwilę.
  • Ponownie skoncentruj uwagę na swoim oddechu i uspokój go.
  • Następnie powoli otwórz oczy.

Ćwiczenie 2: Samolot

  • Usiądź wygodnie, zamknij oczy, oddychaj spokojnie.
  • Wyobraź sobie, że jesteś na lotnisku i wypatrujesz zbliżający się samolot.
  • Na początku zobacz niebo i chmury. Następnie wyłaniający się z nich samolot. Najpierw zobacz go jako mały punkt, który powiększa się w miarę zbliżania się do ciebie. Obejrzyj dokładnie jego kształt, zobacz jaki ma kolor. Spraw, aby w twojej wyobraźni samolot ten stawał się coraz większy. Wyobraź sobie, jak ląduje na linii lotniska i zatrzymuje się. Zacznij wodzić po nim swoim wzrokiem, zobacz dokładnie kolor lakieru, okna ciągnące się wzdłuż obu stron. Obejrzyj go od góry i od dołu.
  • Zacznij kolorować go w swojej w swojej wyobraźni. Pomaluj go na czerwono, pomarańczowo, różowo.
  • Wejdź po schodach do środka samolotu. Obejrzyj miejsca dla pasażerów z lewej i prawej strony. W wyobraźni poruszaj się rzędem między fotelami w stronę kabiny pilota. Gdy już znajdziesz się pod drzwiami, otwórz i wejdź do kabiny. Zobacz znajdujące się tam fotele oraz sprzęt.
  • Następnie w swojej wyobraźni zacznij się cofać – tak jakbyś cofał film. Rób to w przyspieszonym tempie. Wyobraź sobie, jak z kabiny pilota cofasz się do części pasażerskiej. Przechodzisz tyłem przez przejście między fotelami do wyjścia po schodach. Aż w końcu znajdujesz się na lotnisku i widzisz jak samolot w odwrotnym kierunku porusza się na linii startu w stronę horyzontu. Wraz z oddalaniem się, samolot staje się coraz mniejszy i mniejszy.
  • Zobacz samolot jako mały punkt na niebie, który natychmiast znika. 
  • Następnie powoli otwórz oczy.

Czytaj też: