Dieta Dukana. Zobacz przykładowy jadłospis i efekty

Produkty preferowane do spożycia podczas stosowania diety Dukana
Źródło: 123RF
Dieta Dukana, zwana też dietą białkową, opiera się na spożywaniu produktów bogatych w białko. Nie posiada ściśle określonego jadłospisu na każdy jej dzień – jej bazą są przepisy opracowane przez francuskiego doktora Dukana. Jakie są efekty stosowania tej diety i jak wygląda przykładowy jadłospis?
 

Dieta Dukana polega na spożywaniu posiłków bogatych w białko. Ich kaloryczność nie ma znaczenia, a po przekąskę można sięgnąć zawsze, gdy jest się głodnym. Dieta dzieli się na trzy fazy – to właśnie od nich zależny jest cały jadłospis i zestaw dozwolonych produktów. Czwarta faza to moment, w którym można zacząć jeść wszystko  z wyjątkiem fast foodów. Oczywiście należy wybierać zdrowe produkty i pamiętać o umiarze. Raz w tygodniu obowiązuje wówczas dzień białkowy, podczas którego należy sięgać wyłącznie po produkty dozwolone w fazie 1.

Dieta Dukana - efekty

Dieta białkowa jest dietą chętnie wybieraną, ponieważ w jej trakcie nie odczuwa się głodu. Osoba stosująca się do zasad wypracowanych przez doktora Dukana nie musi liczyć kalorii i może jeść, kiedy tylko poczuje głód. Utrata wagi wynika z braku tłuszczy i węglowodanów w jadłospisie – ich wyeliminowanie powoduje, że organizm musi czerpać energię ze zgromadzonych wcześniej zapasów. Na Diecie Dukana można schudnąć nawet 10 kg w miesiąc. Należy jednak pamiętać, że nie jest to dieta dla każdego. Nie powinny stosować jej osoby z chorobami nerek i układu moczowego. Przed jej rozpoczęciem warto upewnić się, że jest się całkowicie zdrowym.

Aby osiągnąć najlepsze efekty, każda dieta musi być odpowiednio zbilansowana. Nie zawsze mamy czas na dokładne planowanie posiłków lub wizyty u dietetyka. Wsparciem będzie serwis Peater, który umożliwia dostęp do programów dietetycznych online. Wszystko znajduje się w jednym miejscu: plan żywieniowy, przepisy, lista zakupów, kalkulator kalorii. Dodatkowo otrzymujemy opiekę i porady dietetyka. To gwarancja skutecznego odchudzania.

Dieta Dukana - jadłospis

Przepisy Dukana są urozmaicone i powodują, że dieta nie jest monotonna. Każdy może ułożyć swój jadłospis sam, pamiętając oczywiście o liście produktów zakazanych i dozwolonych, które zmieniają się w zależności od fazy. Przedstawiamy przykładowe menu na jeden dzień każdej z trzech faz diety.

Dukan faza 1

  • śniadanie: jajko na miękko, plaster szynki drobiowej, herbata bez cukru
  • II śniadanie: jogurt naturalny z łyżką otrębów owsianych
  • obiad: 2 piersi z kurczaka w ziołach pieczone w piekarniku
  • podwieczorek: kilka plastrów szynki z indyka lub 100 g chudego białego sera
  • kolacja: Sałatka z tuńczyka i jednego ugotowanego jajka

Dukan faza 2

  • śniadanie: opakowanie odtłuszczonego serka ziarnistego, kilka rzodkiewek i jeden pomidor
  • II śniadanie: jogurt naturalny z łyżką otrębów owsianych
  • obiad: 200 g ugotowanego dorsza, szklanka szpinaku z wody, surówka ze startej marchwi
  • podwieczorek: 200 g serka odtłuszczonego białego z łyżeczką słodzika
  • kolacja: plaster wędzonego łososia, pomidor faszerowany białym serem i ziołami, jajko na twardo

Dukan faza 3

  • śniadanie: szklanka jogurtu naturalnego zmiksowanego z truskawkami i łyżką otrębów owsianych
  • II śniadanie: opakowanie odtłuszczonego serka ziarnistego z czerwoną papryką, plaster szynki drobiowej, 1 kromka chleba pełnoziarnistego
  • obiad: ugotowana pierś z kurczaka, szklanka jogurtu naturalnego, różyczka kalafiora bądź brokułu
  • podwieczorek: 200 g serka odtłuszczonego białego z łyżeczką słodzika
  • kolacja: sałatka owocowa z pomarańczy, gruszki i kiwi

Zobacz też:

Oceń artykuł

(liczba ocen 32)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA