Dieta Dukana. Zobacz przykładowy jadłospis i efekty

dieta dukana
Dieta Dukana, zwana też dietą białkową, opiera się na spożywaniu produktów bogatych w białko. Nie posiada ściśle określonego jadłospisu na każdy jej dzień – jej bazą są przepisy opracowane przez francuskiego doktora Dukana. Jakie są efekty stosowania tej diety i jak wygląda przykładowy jadłospis?

Dieta Dukana polega na spożywaniu posiłków bogatych w białko. Ich kaloryczność nie ma znaczenia, a po przekąskę można sięgnąć zawsze, gdy jest się głodnym. Dieta dzieli się na trzy fazy – to właśnie od nich zależny jest cały jadłospis i zestaw dozwolonych produktów. Czwarta faza to moment, w którym można zacząć jeść wszystko  z wyjątkiem fast foodów. Oczywiście należy wybierać zdrowe produkty i pamiętać o umiarze. Raz w tygodniu obowiązuje wówczas dzień białkowy, podczas którego należy sięgać wyłącznie po produkty dozwolone w fazie 1.

Dieta Dukana - efekty

Dieta białkowa jest dietą chętnie wybieraną, ponieważ w jej trakcie nie odczuwa się głodu. Osoba stosująca się do zasad wypracowanych przez doktora Dukana nie musi liczyć kalorii i może jeść, kiedy tylko poczuje głód. Utrata wagi wynika z braku tłuszczy i węglowodanów w jadłospisie – ich wyeliminowanie powoduje, że organizm musi czerpać energię ze zgromadzonych wcześniej zapasów. Na Diecie Dukana można schudnąć nawet 10 kg w miesiąc. Należy jednak pamiętać, że nie jest to dieta dla każdego. Nie powinny stosować jej osoby z chorobami nerek i układu moczowego. Przed jej rozpoczęciem warto upewnić się, że jest się całkowicie zdrowym.

Dieta Dukana - jadłospis

Przepisy Dukana są urozmaicone i powodują, że dieta nie jest monotonna. Każdy może ułożyć swój jadłospis sam, pamiętając oczywiście o liście produktów zakazanych i dozwolonych, które zmieniają się w zależności od fazy. Przedstawiamy przykładowe menu na jeden dzień każdej z trzech faz diety.

Dukan faza 1

  • śniadanie: jajko na miękko, plaster szynki drobiowej, herbata bez cukru
  • II śniadanie: jogurt naturalny z łyżką otrębów owsianych
  • obiad: 2 piersi z kurczaka w ziołach pieczone w piekarniku
  • podwieczorek: kilka plastrów szynki z indyka lub 100 g chudego białego sera
  • kolacja: Sałatka z tuńczyka i jednego ugotowanego jajka

Dukan faza 2

  • śniadanie: opakowanie odtłuszczonego serka ziarnistego, kilka rzodkiewek i jeden pomidor
  • II śniadanie: jogurt naturalny z łyżką otrębów owsianych
  • obiad: 200 g ugotowanego dorsza, szklanka szpinaku z wody, surówka ze startej marchwi
  • podwieczorek: 200 g serka odtłuszczonego białego z łyżeczką słodzika
  • kolacja: plaster wędzonego łososia, pomidor faszerowany białym serem i ziołami, jajko na twardo

Dukan faza 3

  • śniadanie: szklanka jogurtu naturalnego zmiksowanego z truskawkami i łyżką otrębów owsianych
  • II śniadanie: opakowanie odtłuszczonego serka ziarnistego z czerwoną papryką, plaster szynki drobiowej, 1 kromka chleba pełnoziarnistego
  • obiad: ugotowana pierś z kurczaka, szklanka jogurtu naturalnego, różyczka kalafiora bądź brokułu
  • podwieczorek: 200 g serka odtłuszczonego białego z łyżeczką słodzika
  • kolacja: sałatka owocowa z pomarańczy, gruszki i kiwi

Zobacz też:

Oceń artykuł

(liczba ocen 21)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA