Dieta kopenhaska – zasady, efekty i jadłospis

dieta
Źródło: 123RF
Dieta kopenhaska to jedna z najpopularniejszych diet, której jej zadaniem jest usprawnienie przemiany materii na dłuższy czas. Polega na stosowaniu ściśle określonego menu przez 13 kolejnych dni. Tu nie ma mowy o odstępstwach – dieta kopenhaska musi być bezwzględnie przestrzegana – inaczej zakończy się niepowodzeniem.

Dieta kopenhaska opiera się na jedzeniu trzech posiłków dziennie. Obiad należy zjeść w godz. 12-14, a kolację przed godz. 18. Z jadłospisu wykluczamy zupełnie produkty zbożowe, alkohol i słodycze. Przepisy są proste, a przygotowanie potraw nie zajmuje zbyt dużo czasu. Nie istnieją żadne zamienniki jadłospisu diety kopenhaskiej, a wypicie małej lampki wina czy zjedzenie tylko jednego ciastka powoduje jej automatyczne przerwanie i niepowodzenie. Podczas stosowania diety, powinno się pić co najmniej 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej. Po jej zakończeniu warto pozostać przy niskokalorycznym menu, a produkty zbożowe wprowadzać powoli i w małych ilościach – to pozwoli na uniknięcie efektu jojo. Dietę kopenhaską można powtórzyć dopiero po upływie dwóch lat.

Efekty diety kopenhaskiej

Ze względu na niską kaloryczność diety kopenhaskiej (dziennie zjada się około 500-600 kalorii), nie jest ona przeznaczona dla każdego. Zrezygnować z niej powinni sportowcy i osoby pracujące fizycznie, a także osoby z nadciśnieniem, chorobami nerek i układu pokarmowego. Stosowanie diety wiąże się z utratą około 5-7 kilogramów, choć są tacy, którzy chudną więcej. Mimo tego, iż efekty diety kopenhaskiej są obiecujące, nie należy jej przedłużać – może to doprowadzić do znacznych niedoborów niezbędnych do życia witamin i minerałów.

Dokładny jadłospis

Istnieje tylko jeden wzorcowy jadłospis diety kopenhaskiej. Menu jest dość monotonne, dlatego potrawy warto doprawiać ziołami – sól jest zabroniona. Do kawy można dodatkowo dodać szczyptę cynamonu lub kardamonu. Prezentujemy dokładny jadłospis diety kopenhaskiej.

Dieta kopenhaska: dzień 1. i 8.

  • śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • obiad: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor
  • kolacja: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Dieta kopenhaska: dzień 2. i 9.

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru
  • obiad: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny, owoc
  • kolacja: plaster chudej szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

Dieta kopenhaska: dzień 3. i 10.

  • śniadanie: kubek kawy z kostką cukru, grzanka
  • obiad: szklanka gotowanego szpinaku, pomidor, świeży owoc
  • kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, 5 liści sałaty z oliwą i sokiem z cytryny

Dieta kopenhaska: dzień 4. i 11.

  • śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • obiad: jajko na twardo, tarta marchewka, małe opakowanie twarożku
  • kolacja: 1/2 szklanki kompotu, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

Dieta kopenhaska: dzień 5. i 12.

  • śniadanie: duża tarta marchewka z cytryną
  • obiad: 300 g chudej ryby gotowanej na parze
  • kolacja: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty

Dieta kopenhaska: dzień 6. i 13.

  • śniadanie: kubek kawy z kostką cukru, grzanka
  • obiad: cały kurczak gotowany, 5 liści sałaty z olejem i cytryną
  • kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew

Dieta kopenhaska: dzień 7.

  • śniadanie: herbata
  • obiad: kawałek chudego mięsa z grilla, owoc
  • kolacja: nic

Zobacz też:

Oceń artykuł

(liczba ocen 18)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA