Dieta jaglana odchudzająca

Kasza jaglana uważana jest za najzdrowszą z kasz, dlatego wręcz powinna być składnikiem diety odchudzającej. Jeśli nie wiesz, jak schudnąć, sięgnij po „jaglankę”! Dieta jaglana odchudzająca dostarcza cennych makroelementów, takich jak: krzem, żelazo, potas, magnez, witaminy z grupy B, witamina E, łatwo przyswajalne białko oraz energetyzujące węglowodany.

Kasza jaglana – jak schudnąć?

Popularność żółtej kaszy z czarną kropką rośnie w ostatnich latach do tego stopnia, że polecana jest ona nawet osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Odchudzanie z kaszą jaglanką jest bowiem zdrowsze i łatwiejsze.

Kasza jaglana prawie dla każdego

Kasza jaglana, zwana także królową wszystkich kasz, coraz częściej znajduje stałe miejsce na polskich stołach. Jaglankę mogą spożywać chorzy na celiakię, czyli nietolerancję glutenu oraz osoby uczulone lub nadwrażliwe na to białko roślinne. Jest lekkostrawna i może znaleźć się nawet w diecie niemowlaka. Spokojnie można podać ją dziecku powyżej 4 miesiąca życia.

Z uwagi na dość wysoki indeks glikemiczny (70) kasza jaglana nie powinna być spożywana jedynie przez cukrzyków.

Jaglany detoks

Kasza jaglana oczyszcza organizm z toksyn i odkwasza go, w przeciwieństwie do całej rzeszy innych produktów spożywczych, które działają kwasotwórczo. Ponadto dostarcza łatwo przyswajalne białka oraz zdrowe, dodające sił, węglowodany. Wszystko to pozytywnie wpływa na samopoczucie i energię do pracy, zwłaszcza nad szczuplejszą sylwetką.

W kaszy jaglanej występuje również lecytyna, która nie tylko pomaga obniżyć cholesterol, ale też jest potrzebna w procesach przemiany materii.

Jak ugotować kaszę jaglaną?

Dobra kasza jaglana na śniadanie? Czemu nie! To produkt wręcz idealnie nadający się na sycący i zdrowy posiłek. Możemy ją ugotować wieczorem dnia poprzedniego, pamiętając, aby przed wrzuceniem na wrzątek przepłukać kaszę zimną wodą.

Kaszę jaglaną możemy ugotować na lekko osolonej wodzie, wtedy smakuje jeszcze lepiej.

Kasza jaglana na mleku

Jeśli chcesz nadać kaszy jaglanej wyjątkowego smaku możesz ugotować ją na mleku:

  • krowim,
  • kokosowym,
  • migdałowym,
  • sojowym.

Kasza jaglana przepisy

Kaszę jaglaną na śniadanie najlepiej spożyć ze świeżymi owocami lub bakaliami. Jeśli danie jest dla nas niezbyt słodkie, możemy dodać do niego miodu lub słodzika typu: erytrytol, ksylitol czy stewia. Kasza jaglana na słodko smakuje wyśmienicie.

Jeśli chcemy schudnąć, świetną propozycją na danie główne będzie kasza jaglana z warzywami, na przykład z:

  • papryką,
  • cukinią,
  • cebulą.

Kasza jaglana na słodko w formie fit deseru to dobry pomysł na uniknięcie wysokokalorycznych słodyczy, które szkodzą zdrowiu i przyczyniają się do tycia. W poradnikach kulinarnych znajdziemy mnóstwo przepisów na ciasta z „jaglanką” i owocami, brownie jaglane, szarlotkę z kaszy jaglanej, a nawet sernik jaglany!

Kotlety z kaszy jaglanej

Pysznym daniem będą dietetyczne kotlety z kaszy jaglanej. Składniki:

  • szklanka kaszy jaglanej,
  • pół cukinii,
  • pół papryki,
  • cebula,
  • marchewka,
  • łodyga selera naciowego,
  • jajko,
  • przyprawy (sól, pieprz),
  • olej rzepakowy lub oliwa z oliwek.

Po wypłukaniu kaszy w zimnej wodzie wrzucamy ją do wrzątku i gotujemy 15-20 minut na niewielkim ogniu. Większość warzyw ścieramy na tarce, jedynie paprykę kroimy w kostkę. Wszystko mieszamy wraz z jajkiem i ugotowaną kaszą, następnie formujemy kotlety z kaszy jaglanej, które smażymy z obu stron. Aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu możemy odłożyć je na ręcznik papierowy.

Kasza jaglana właściwości

Kasza jaglana uznawana jest za najzdrowszą spośród szerokiej rodziny kasz, z uwagi na witaminy i makroelementy, jakie się w niej znajdują. Są to witamina E, zwana witaminą młodości, witaminy z grupy B, żelazo, magnez oraz potas. Spożywanie jej korzystnie wpływa na:

Jednym z cenniejszych składników zawartych w kaszy jaglanej jest krzem, który nie tylko pomaga w regeneracji naskórka, ale również współodpowiedzialny jest za wchłanianie kilkudziesięciu innych pierwiastków, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

„Jaglankę” na stałe do swojej diety powinny włączyć osoby, które narzekają na złą kondycję paznokci, skóry, włosów, a także osoby cierpiące na schorzenia jamy ustnej i trądzik. Ponadto zawarte w niej składniki opóźniają procesy starzenia i chronią przed nowotworami.

Powiązane artykuły
  1. Cukinia - pokochaj to warzywo, a schudniesz
  2. 10 powodów, dla których warto polubić awokado
  3. 10 rad dla łakomczuchów
  4. 15 niezwykłych właściwości imbiru
  5. 5 znanych diet, które nie działają
Oglądaj w MedMeTV
  1. Ćwiczenia terapeutyczne przy zawrotach głowy
  2. Alergia: czy powiększony migdałek może być wynikiem alergii?