Błonnik witalny - jak stosować? Efekty, dawkowanie i właściwości

Suplementem diety, który wspomaga odchudzanie jest błonnik witalny. W jego skład wchodzą naturalne składniki, takie jak nasiona roślin. Dla organizmu to znakomite uzupełnienie braków błonnika pochodzącego z pokarmów. Jak go stosować, by dobroczynne efekty jego działania były widoczne?

W ludzkim organizmie błonnik pełni bardzo ważną rolę, wspiera przemianę materii, a co za tym idzie ogranicza wchłanianie tłuszczów i cukrów, ale także pomaga pozbyć się niepotrzebnych toksyn oraz złogów jelitowych. Jeśli codzienna dieta nie obfituje w wystarczającą ilość błonnika pokarmowego warto spożywać błonnik witalny, który pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie naszych jelit.

Błonnik witalny skład

Błonnik witalny składa się z kilku naturalnych surowców roślinnych, które nie ulegają procesowi trawienia. W jego skład wchodzą między innymi nasiona:

  • babki jajowatej,
  • babki płesznik,

Nasiona tych roślin posiadają właściwości, które nie tylko wspomagają proces odchudzania, ale przede wszystkim skutecznie chronią jelita przed niepożądanymi problemami, takimi jak zaparcia czy biegunki.

  • Czytaj też: Witamina B6 - występowanie i działanie

Błonnik witalny właściwości

Zarówno nasiona babki jajowatej, jak i babki płesznik po spożyciu pęcznieją w jelitach. Dzieje się tak, ponieważ wchłaniają znajdujący się tam nadmiar wody oraz toksyny. W momencie kontaktu z cieczą zaczynają wytwarzać śluz, który sprawia, że to co zalega w przewodzie pokarmowym może z łatwością zostać wydalone z organizmu. Takie działanie sprawia, że procesy trawienne są dużo bardziej efektywne, a ich uregulowanie jest korzystne dla zdrowia.

Błonnik witalny:

  • wspomaga leczenie chorób układu pokarmowego (zapalenie wyrostka, hemoroidy),
  • oczyszcza organizm, usuwając zbędne toksyny,
  • stabilizuje poziom cukru we krwi,
  • obniża poziom ciśnienia tętniczego,
  • wspiera walkę z cholesterolem oraz miażdżycą,
  • zmniejsza apetyt, dając uczucie sytości, co wspomaga proces odchudzania.

Błonnik witalny efekty

Do efektów stosowanie błonnika witalnego należy nie tylko ogólna poprawa zdrowia. Osoby, które przyjmują błonnik witalny:

  • mają lepsze samopoczucie i koncentrację,
  • polepszają swoją przemianę materii,
  • nie odczuwają problemów trawiennych,
  • nie mają nadmiernego apetytu,
  • łatwiej utrzymują zgrabną sylwetkę bez efektu jo-jo.

Błonnik witalny jak stosować?

By stosowanie błonnika witalnego było skuteczne należy go spożywać systematycznie. Najlepsze efekty zostaną osiągnięte, gdy błonnik witalny będzie przyjmowany tuż po posiłku, czyli około 3 godziny przed kolejnym. Zapewni to dłuższe poczucie sytości i zminimalizuje ochotę na zbędne przekąski między posiłkami. Bardzo ważne, by w czasie suplementacji błonnikiem witalnym zadbać o to, by organizm był dobrze nawodniony. Błonnika witalnego nie przyjmuje się przed snem.

  • Sprawdź, jak działa witamina B17 - amigdalina

Błonnik witalny dawkowanie

Odpowiednia dzienna dawka błonnika witalnego to 3 łyżeczki nasion podawane 3 razy na dobę. Przed spożyciem należy rozpuścić je w wodzie lub innym napoju, na przykład w soku lub mleku.

Błonnik witalny - jak długo stosować?

Nasiona roślin, które znajdują się w błonniku witalnym należy przyjmować przez okres około dwóch tygodni.

Błonnik witalny skutki uboczne

Zazwyczaj stosowanie błonnika witalnego nie prowadzi do wystąpienia skutków ubocznych. Mogą przyjmować go także kobiety w ciąży. Jeśli jednak po spożyciu pojawiają się dolegliwości ze strony układu pokarmowego należy od razu wykluczyć go z diety.

Przeczytaj także:

Autor: Klara Kosmalska