NAJZDROWSZE MIEJSCE W INTERNECIE

Błonnik witalny - jak go stosować? Efekty i przeciwwskazania

Suplementem diety, który wspomaga odchudzanie jest błonnik witalny. W jego skład wchodzą naturalne składniki, takie jak nasiona roślin. Dla organizmu to znakomite uzupełnienie braków błonnika pochodzącego z pokarmów. Jak go stosować, by dobroczynne efekty jego działania były widoczne?
Zboża bogate w błonnik witalny
Źródło: 123RF
Spis treści

W ludzkim organizmie błonnik pełni bardzo ważną rolę, wspiera przemianę materii, a co za tym idzie ogranicza wchłanianie tłuszczów i cukrów, ale także pomaga pozbyć się niepotrzebnych toksyn oraz złogów jelitowych. Jeśli codzienna dieta nie obfituje w wystarczającą ilość błonnika pokarmowego warto spożywać błonnik witalny, który pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie naszych jelit.

Błonnik witalny - skład

Błonnik witalny składa się z kilku naturalnych surowców roślinnych, które nie ulegają procesowi trawienia. W jego skład wchodzą między innymi nasiona:

Nasiona tych roślin posiadają właściwości, które nie tylko wspomagają proces odchudzania, ale przede wszystkim skutecznie chronią jelita przed niepożądanymi problemami, takimi jak zaparcia czy biegunki.

  • Czytaj też: Witamina B6 - występowanie i działanie

Błonnik witalny - właściwości

Zarówno nasiona babki jajowatej, jak i babki płesznik po spożyciu pęcznieją w jelitach. Dzieje się tak, ponieważ wchłaniają znajdujący się tam nadmiar wody oraz toksyny. W momencie kontaktu z cieczą zaczynają wytwarzać śluz, który sprawia, że to co zalega w przewodzie pokarmowym może z łatwością zostać wydalone z organizmu. Takie działanie sprawia, że procesy trawienne są dużo bardziej efektywne, a ich uregulowanie jest korzystne dla zdrowia.

Błonnik witalny:

  • wspomaga leczenie chorób układu pokarmowego (zapalenie wyrostka, hemoroidy),
  • oczyszcza organizm, usuwając zbędne toksyny,
  • stabilizuje poziom cukru we krwi,
  • obniża poziom ciśnienia tętniczego,
  • wspiera walkę z cholesterolem oraz miażdżycą,
  • zmniejsza apetyt, dając uczucie sytości, co wspomaga proces odchudzania.

Błonnik witalny - efekty

Do efektów stosowanie błonnika witalnego należy nie tylko ogólna poprawa zdrowia. Osoby, które przyjmują błonnik witalny:

  • mają lepsze samopoczucie i koncentrację,
  • polepszają swoją przemianę materii,
  • nie odczuwają problemów trawiennych,
  • nie mają nadmiernego apetytu,
  • łatwiej utrzymują zgrabną sylwetkę bez efektu jo-jo.

Błonnik witalny jak stosować?

By stosowanie błonnika witalnego było skuteczne należy go spożywać systematycznie. Najlepsze efekty zostaną osiągnięte, gdy błonnik witalny będzie przyjmowany tuż po posiłku, czyli około 3 godziny przed kolejnym. Zapewni to dłuższe poczucie sytości i zminimalizuje ochotę na zbędne przekąski między posiłkami. Bardzo ważne, by w czasie suplementacji błonnikiem witalnym zadbać o to, by organizm był dobrze nawodniony. Błonnika witalnego nie przyjmuje się przed snem.

  • Sprawdź, jak działa witamina B17 - amigdalina

Błonnik witalny  - dawkowanie

Odpowiednia dzienna dawka błonnika witalnego to 3 łyżeczki nasion podawane 3 razy na dobę. Przed spożyciem należy rozpuścić je w wodzie lub innym napoju, na przykład w soku lub mleku.

Błonnik witalny - jak długo stosować?

Nasiona roślin, które znajdują się w błonniku witalnym należy przyjmować przez okres około dwóch tygodni.

Błonnik witalny - skutki uboczne

Zazwyczaj stosowanie błonnika witalnego nie prowadzi do wystąpienia skutków ubocznych. Mogą przyjmować go także kobiety w ciąży. Jeśli jednak po spożyciu pojawiają się dolegliwości ze strony układu pokarmowego należy od razu wykluczyć go z diety.

Przeczytaj także:

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Więcej z kategorii Odżywianie
Przeczytaj artykuł
Najbardziej sycące produkty - 7 niskokalorycznych produktów
Jabłka należą do najbardziej sycących produktów spożywczych
Przeczytaj artykuł
Imbir – właściwości, przeciwwskazania, zastosowanie
Imbir - właściwości lecznicze
Przeczytaj artykuł
Ozonowanie żywności - zalety i wady. Jakie urządzenie?
Ozonowanie owoców
Podobne artykuły
Najbardziej sycące produkty - 7 niskokalorycznych produktów
Imbir – właściwości, przeciwwskazania, zastosowanie
Ozonowanie żywności - zalety i wady. Jakie urządzenie?
Ortoreksja – co to jest? Przyczyny, objawy i leczenie
Jak zrobić zdrowe lody? Przepisy

Reklama

Może to Cię zainteresuje
Jak wyciągnąć drzazgę? Spod paznokcia, skóry i z palca
Analiza składu ciała - waga i normy. Na czym polega BIA?
Zapaść serca - objawy i przyczyny. Jak wygląda leczenie?
Spanie nago - czy jest zdrowe? W pojedynkę i z partnerem

Reklama