Najzdrowsze miejsce w internecie

Czy ogórki kiszone są zdrowe?

Z pewnością każdy z nas słyszał kiedyś, że warto jeść kiszonki. Dlaczego rzeczywiście powinniśmy znaleźć w swojej diecie miejsce na ogórki kiszone? Jakie witaminy zawierają?
Czy ogórki kiszone są zdrowe
źródło:123RF
Spis treści

Reklama

Właściwości ogórków kiszonych

Ze względu na zawartość bakterii kwasu mlekowego, ogórki kiszone to naturalny probiotyk. Oznacza to, że wzmacniają one odporność i wspomagają trawienie. A to nie wszystko! 

Dzięki temu, że ogórki kiszone kryją w sobie dużo błonnika, zapobiegają zaparciom. Zapewniają też uczucie sytości, co docenią szczególnie osoby będące na diecie – to dlatego, że ogórki kiszone są również niskokaloryczne.

Dlaczego warto jeść ogórki kiszone?

Przez to, że ogórki kiszone podlegają procesowi fermentacji, posiadają duże ilości witaminy C – jest jej aż dwa razy więcej niż w zwykłych ogórkach. Warzywa te zawierają również witaminę K,która reguluje gospodarką wapniową organizmu i wpływa na krzepliwość krwi. 

Ogórki kiszone są również bogate w witaminę A, która korzystnie wpływa na wzrok. Jedynym minusem kiszonych ogórków jest duża zawartość soli. Osoby z nadciśnieniem oraz te, będące na diecie niskosodowej, nie powinny więc spożywać ich w dużych ilościach.

Jeśli jednak jesteśmy zdrowi, sięgajmy po kiszonki. Co ciekawe, moc witamin zawierają nie tylko same warzywa, ale również woda, w której się znajdują. Sok z ogórków kiszonych to doskonałe lekarstwo na kaca.

Jak działa ozonator żywności? Zobacz nasz test redakcyjny:

Reklama

Ogórki kiszone a kwaszone

Kupując w sklepie ogórki kiszone, przeczytajmy dokładnie to, co jest napisane na opakowaniu. Możemy bowiem przez przypadek kupić ogórki kwaszone, które nie są tak zdrowe i wartościowe jak kiszone. Wszystko przez to, że kwaszenie nie jest naturalnie zachodzącym procesem.

Niektórzy producenci wykorzystują w ten sposób niewiedzę konsumentów i uzyskują gotowy produkt szybciej, niż poprzez kiszenie. Jest on jednak niższej jakości.

Ogórki kiszone będą świetnie smakować jako dodatek do kanapek, placków ziemniaczanych, gulaszu czy klusek z sosem pieczeniowym. Przyrządzimy z nich także wyśmienitą zupę.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Odżywianie
Przeczytaj artykuł
Źródła witaminy C – co ma jej najwięcej? Produkty
Pomarańcze to nauralne źródło witaminy C
Przeczytaj artykuł
Najczęstsze objawy niedoboru witamin i składników mineralnych
Przeczytaj artykuł
Produkty bogate w magnez: gdzie jest go najwięcej? Przykłady
Szpinak, migdały i awokado, czyli produkty o dużej zawartości magnezu
Podobne artykuły
Witaminy na włosy – jakie na wypadanie i porost włosów?
Ile kalorii ma bób?
Dlaczego ogórki są gorzkie?
Czy ziemniaki zawierają gluten?
Może to Cię zainteresuje
Dzbanek filtrujący - jaki wybrać i dlaczego filtrować wodę?
Jaki materac do łóżeczka dziecięcego? Na co zwrócić uwagę?
Jaki roller do twarzy wybrać i na co pomaga taki masaż?
Olejek CBD - jaki wybrać i czym się kierować przy zakupie?

Reklama


Ból gardła u dziecka? 🤒
Sprawdź, co pomaga!