Najzdrowsze miejsce w internecie

Jakie witaminy ma ogórek?

Ogórek w prawie 97% składa się z wody. Nie oznacza to jednak, że nie zawiera witamin. Wręcz przeciwnie – to zdrowe warzywo, które warto włączyć do swojej diety. Sprawdź, dlaczego.
Ogórek to źródło witamin C, A, E i K
Źródło:123RF
Spis treści

Reklama

Jakie witaminy zawiera ogórek?

Ogórek to źródło witamin C, A, E i K. Znajdziemy w nim również kwas foliowy oraz witaminy z grupy B: 

  • ryboflawinę, 
  • tiaminę, 
  • niacynę,
  • B6. 

Zawarte w ogórku witaminy:

  • wspomagają prawidłowe funkcjonowanie wzroku, 
  • utrzymują odpowiednią krzepliwość krwi, 
  • wzmacniają odporność organizmu, 
  • wpływają na prawidłową wydolność mięśni,
  • poprawiają wygląd cery. 

Ogórek kryje w sobie również wiele minerałów, m.in. potas, fosfor, wapń, magnez i sód. Znajdują się w nim także niewielkie ilości żelaza oraz cynku.

Właściwości ogórka

Ogórek jest bogaty w przeciwutleniacze, które chronią przed rozwojem nowotworów. Duża zawartość potasudodatkowo wspomaga pracę serca i reguluje ciśnienie krwi. Dzięki temu, że ogórek w prawie 97% składa się z wody, działa moczopędnie, dlatego jest polecany w chorobach nerek i infekcjach układu moczowego. 

Pomaga również oczyścić organizm z toksyn i pozbyć się z niego nadmiaru wody, który objawia się obrzękami kończyn, obrzmieniem całego ciała i opuchlizną twarzy. Dzięki temu, że indeks glikemiczny ogórka jest niski, mogą spożywać go osoby chore na cukrzycę.

Jak działa ozonator żywności? Zobacz nasz test redakcyjny:

Reklama

Ogórek a inne warzywa

Istnieje przekonanie, że ogórka nie należy łączyć w jednym posiłku z pomidorem, ponieważ znajdujący się w ogórku enzym askorbinowy niszczy zawartą w innych warzywach witaminę C. Prawda jest taka, że aby do tego doszło, poszczególne składniki musiałyby mieć ze sobą styczność przez wiele godzin.

Śmiało więc można łączyć ogórka z pomidorem jeśli nie będziemy zwlekać zbyt długo z ich spożyciem. Ogórek to doskonałe warzywo na upał – można przyrządzić z niego chłodniklub dodać do tradycyjnego chłodnika litewskiego. 

Dzięki temu, że ogórki są niskokaloryczne, powinny znaleźć się w diecie osób odchudzających się. Spożywać je warto także w przypadku problemów ze zgagą, ponieważ zapobiegają nadmiernemu wytwarzaniu kwasu solnego w żołądku.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Odżywianie
Przeczytaj artykuł
Dieta 1000 kcal - przykładowy jadłospis i efekty
Produkty o niskim indeksie glikemicznym
Przeczytaj artykuł
Dieta przy łuszczycy - co jeść i czego unikać?
Przeczytaj artykuł
Dieta ziemniaczana - dla kogo? Zasady i przepisy
Placki z ziemniaków
Podobne artykuły
Kiszony kalafior – jak kisić? Przepis
Sok z kiszonej kapusty - jak zrobić i ile pić? Właściwości
Dania z pieczarek – jak zrobić i co?
Tofu naturalne - jak przyprawić i jeść?
Może to Cię zainteresuje
Dzbanek filtrujący - jaki wybrać i dlaczego filtrować wodę?
Jaki materac do łóżeczka dziecięcego? Na co zwrócić uwagę?
Jaki roller do twarzy wybrać i na co pomaga taki masaż?
Olejek CBD - jaki wybrać i czym się kierować przy zakupie?

Reklama


Ból gardła u dziecka? 🤒
Sprawdź, co pomaga!