Masaż aromaterapeutyczny

Masaż aromaterapeutyczny
Popularne od wieków masaże ciała z wykorzystaniem naturalnych roślinnych olejków eterycznych dziś przeżywają swój renesans. Od sprawności rąk specjalisty i rodzaju zastosowanego olejku zależy czy taki masaż nas orzeźwi, rozluźni, odpręży, zrelaksuje, ukoi ból czy pobudzi do działania.

Masaże aromaterapeutyczne to masaż ogólny całego ciała lub jego części. We wszystkich przypadkach można stosować mieszanki olejków rozpuszczonych w naturalnych olejach roślinnych.

Oleje bazowe do masażu

Aby przygotować mieszankę do masażu oprócz olejku aromaterapeutycznego musimy mieć jeszcze olej bazowy. Poleca się stosowanie olejów specjalnie korzystnych dla skóry lub olejów jadalnych. Powinny być one świeże. Przygotowując mieszankę, która wystarczy nam na kilka seansów rozpuszczamy olej w ilości 15-30 kropelek na 50 mililitrów (czyli na ćwierć szklanki oleju). Do jednorazowego masażu użyjemy około 2-6 kropli  olejku rozpuszczonego w łyżce oleju roślinnego.

Przeczytaj także: Poznaj moc olejków eterycznych

Jak wybrać olej bazowy?

1. Olej z nasion winogron – do skóry normalnej i ze skłonnościami do przetłuszczania. Bogaty w fitosterole i witaminy. Wygładza i uelastycznia skórę. Nie zatyka porów.

2. Olej ze słodkich migdałów – do skóry suchej, starzejącej się. Opóźnia efekt starzenie się

3. Olej jojoba – do każdego rodzaju skóry. Natłuszcza, nadaje gładkość, zmiękcza, odżywia.

4. Olej z avocado – do skóry suchej. Natłuszcza, przywraca skórze miękkość i gładkość.

Aromaterapia może być stosowana nie tylko w Spa czy salonie urody. Możemy sami zastosować ja na własnym ciele lub członka rodziny. Pamiętajmy jednak, że aby seans aromaterapeutyczny był bezpieczny.

Pamiętaj o zasadach

1. Przed pierwszym masażem aromaterapeutycznym wykonaj test uczuleniowy. Kropelkę oleju wybranego przez siebie rozpuść w łyżce oliwy z oliwek dla dzieci i nanieś na skórę nadgarstka lub za uchem. Odczekaj około 12 godzin. Jeśli wystąpi zaczerwienienie, pieczenie lub swędzenie, oznacza to, że dany olejek uczula cię i musisz eksperyment powtórzyć z innym olejkiem. Aż do uzyskania pozytywnej reakcji skóry. To ważne, aby znaleźć taki rodzaj olejku, który sprzyja twojej skórze.

2. Stosuj tylko olejki eteryczne wysokiej jakości, bez chemicznych dodatków. Nie oszczędzaj na tym produkcie.

3. Nigdy nie stosuj do masażu większej ilości olejku niż 6 kropli do masażu jednorazowego, które rozpuszczamy w oleju bazowym.

4. Przygotowując mieszankę olejków do masażu nie mieszaj więcej niż 3 rożne zapachy.

5. Nie stosuj olejków przed wyjściem na słońce.

6. Nie stosuj nierozcieńczonych olejków na skórze.

Olejki dobre do masażu

1. Anyżowy – łagodzi bóle wewnętrzne, menstruacyjne, zaburzenia krążenie, kaszel, grypę, bronchit i zaburzenia trawienia.
2. Bazyliowy – łagodzi nerwobóle i migreny.
3. Bergamotkowy – łagodzi napięcia nerwowe, depresje, trądzik.
4. Cyprysowy – świetny na cellulit i popękane naczynka.
5. Eukaliptusowy – grypa, przeziębienie, zapalenie skóry.
6. Geraniowy – cellulit, otyłość, nerwobóle, napięcia nerwowe.
7. Mandarynkowy – bezsenność, leki, depresje.
8. Jałowcowy – zmęczenie umysłowe, bóle menstruacyjne, bezsenność.
9. Imbirowy – bóle mięśniowe, reumatyzm, przeziębienie.
10. Hyzopowy – napięcie nerwowe, reumatyzm, angina, ból gardła.
11. Jodłowy – przeziębienia, kaszel, nieżyt nosa.
12. Kminkowy  - zmęczenie, depresja, zatrucie pokarmowe.
13. Ylangowy – nerwica, stres, palpitacje.

Edyta Jóźwiak

Przeczytaj także: Masaż zrelaksuje ciało i ducha

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA