10 powodów, dla których warto polubić awokado

Jeśli jeszcze nie wprowadziliście do waszego jadłospisu awokado, to najwyższy czas to zrobić. Dlaczego właśnie teraz? Bo coraz mniej mamy świeżych sezonowych polskich warzyw, a awokado ma tak wiele witamin i minerałów, że wiele z nich może zastąpić.

Dlaczego warto jeść awokado?

1. 80 procent awokado stanowi zdrowy tłuszcz - lekkostrawny, który prawie nie zawiera cholesterolu, a więc idealny dla naszych komórek.

2. Awokado to naturalne źródło lecytyny czyli pożywienia mózgu.

3. Zawiera tak ważne dla nas witaminy, jak A, B1, B2, C, PP, K oraz E.

4. Jest bogate w wapń, potas, fosfor oraz miedź.

5. Jest to idealny pokarm dla matek karmiących, młodzieży i dzieci uczących się, osób pracujących umysłowo, przemęczonych psychicznie oraz w podeszłym wieku.  Polecany jest także dla osób wychudzonych i osłabionych.

6. Dietetycy polecają awokado pacjentom chorym na nadciśnienie, miażdżycę, a także z problemami z wątrobą.

7. Awokado daje wiele możliwości kulinarnych. Na surowo sprawdzi się w sałatkach. Poza tym można z niego zrobić sosy, koktajle warzywne i owocowe, podać z kaszą i ryżem. Można z niego przygotować smaczne smarowidło do chleba, wystarczy dodać odrobinę cytryny i papryki w proszku.

8. Zawiera sporo kalorii (100 g owoców zawiera ponad 220 kcal), ale to dobre kalorie!

9. Świetnie zastąpi masło.

10. Sprawdza się jako maseczka odżywcza na zmęczoną  i odwodnioną cerę.

Poznaj: Tajemnicze owoce z dalekich krain

Warto zapamiętać

  1. W sklepie najczęściej kupimy niedojrzałe owoce awokado. Należy je włożyć do papierowej torebki i trzymać w szafce (nie lodówce). Po 2 dniach awokado zmięknie i dojrzeje.
  2. Jeśli zużyjemy tylko połowę owocu, a resztę chcemy przechować, musimy zostawić w nim pestkę i przykryć skórkę, wtedy nie sczernieje. 
  3. Dobrym sposobem zabezpieczającym przed sczernieniem jest pokropienie owocu sokiem z cytryny.
  4. Owoc można lekko poddusić na oleju z orzechów włoskich. Posypać papryką wędzoną. To idealna przekąska dla osób, które nie lubią smaku surowego awokado.

Czytaj też: Zieleń to samo zdrowie

Sprawdź: Mandarynki: kalorie, właściwości, witaminy, wartości odżywcze

Beata Borys

Najczęściej czytane
  1. Jak działa aloes? - właściwości, zastosowanie
  2. Cukier brzozowy, czyli cała prawda o ksylitolu
  3. Grilluj na zdrowie! 5 przepisów na zdrowego grilla
  4. 10 powodów, dla których warto polubić awokado
  5. Borówka brusznica – działanie i właściwości lecznicze
Powiązane artykuły
  1. Aronia - twoja skóra ją uwielbia
  2. Cukier brzozowy, czyli cała prawda o ksylitolu
  3. Czekolada jako superprodukt?
  4. Czy soki owocowe mogą być szkodliwe dla zdrowia?
  5. Czy wiesz, że nie każdy pomidor jest zdrowy?
Oglądaj w MedMeTV
  1. Alergia: czy powiększony migdałek może być wynikiem alergii?
  2. Ćwiczenia terapeutyczne przy zawrotach głowy