Dieta na podwyższony cholesterol

Jak skutecznie i trwale obniżyć wysoki poziom cholesterolu za pomocą diety? Podstawą leczenia podwyższonego poziomu cholesterolu we krwi jest odpowiednie żywienie. Sprawdź przepisy, zalecenia specjalistów i polecane produkty.

Szpital Specjalistyczny Brzeziny
partner serwisu
Facebook Messenger Twitter E-mail

Jadłospis Jadłospis na 7 dni

Pamiętaj Pamiętaj:

  • Unikaj tłustych mięs
  • Jedz dużo błonnika
  • Rzuć palenie tytoniu
  • Ćwicz 30 minut dziennie

Dieta na podwyższony cholesterol

Podstawą leczenia hipercholesterolemii, czyli podwyższonego poziomu cholesterolu we krwi, jest odpowiednia dieta. W pierwszej fazie choroby zaleca się wyłącznie stosowanie diety antycholesterolowej. Za pomocą odpowiedniego sposobu żywienia, można znacznie obniżyć poziom trójglicerydów we krwi, już po trzech miesiącach. Przetestuj nasz tygodniowy jadłospis przy podwyższonym cholesterolu.

Dieta niskocholesterolowa polega, z jednej strony na ograniczeniu produktów zawierających duże dawki „złego” cholesterolu, a z drugiej na zwiększeniu spożycia tych, które powodują wzrost „dobrego” cholesterolu. Dieta obniżająca poziom cholesterolu oparta jest na produktach zawierających błonnik, kwasy omega-3 i cenne witaminy. W diecie antycholesterolowej mogą znaleźć się także jajka.

Jak obniżyć cholesterol? W serwisie „Dieta nie dla każdego” poznasz zasady diety antycholesterolowej, a także znajdziesz przepisy z diety na wysoki cholesterol. Nasi eksperci podpowiedzą co jeść przy podwyższonym cholesterolu, żeby zatrzymać rozwój choroby.

Dieta antycholesterolowa jest podstawą terapii w hipercholesterolemii. Poprzez odpowiednie żywienie możemy skutecznie obniżyć poziom trójglicerydów w organizmie. Efekty są widoczne już po trzech miesiącach stosowania. Co obniża cholesterol? Odwiedź medme.pl i poznaj produkty obniżające cholesterol, które warto włączyć do codziennego menu.