Dlaczego warto jeść czosnek?

Czosnek od tysięcy lat znany jest ze swojego dobroczynnego wpływu na organizm. Ma zastosowanie wzmacniające, działa antybakteryjnie i przeciwbólowo, a przy tym poprawia stan dróg oddechowych. Jest idealny przy leczeniu przeziębień.

To prawda, zapach z ust po zjedzeniu czosnku nie należy do najbardziej przyjemnych. Ale spożywane regularnie ząbki czosnku wielu nieprzyjemności pozwalają oszczędzić.
Aż ciężko uwierzyć, w jak wielu aspektach zdrowia pomaga jedzenie czosnku.

Czytaj też: Co jeść, żeby nie chorować? 10 produktów żywnościowych, które podnoszą odporność

Wpływ czosnku na funkcjonowanie układu krwionośnego

Czosnek ma ogromny wpływ na funkcjonowanie układu krwionośnego. Wystarczy jeść pół ząbka czosnku dziennie, aby uchronić się przed zakrzepami, które mogą spowodować atak serca lub udar mózgu. Zmniejsza on przy tym lepkość krwi i działa przeciwmiażdżycowo. Wspomaga metabolizm tłuszczów, obniżając poziom cholesterolu we krwi, dlatego u osób z chorobami serca zaleca się dwa ząbki dziennie. Ale nie tylko im. Spożywanie świeżego czosnku obniża stężenie cukru we krwi.

Poznaj właściwości i przepis na: Syrop z czosnku

Czosnek a odporność

Dzięki wielu zawartym w nim substancjom, w tym witaminie C, czosnek pobudza działanie układu odpornościowego. Niszczy przy tym nawet bakterie oporne na antybiotyki.

Czosnek i choroby płuc

Jak się okazuje, czosnek pomaga w przewlekłych zapaleniach oskrzeli. Ponadto, według wyników badań naukowców z Chin, regularne jedzenie surowego czosnku o 44% może zmniejszyć ryzyko raka płuc. W przypadku osób palących to ryzyko zmniejsza się o 30%.

Zobacz: Terapie alternatywne: czosnek jako alternatywa dla antybiotyku przy przeziębieniach?

Inne właściwości czosnku

Cały czas trwają badania dotyczące wpływu czosnku na organizmu. Zawiera on z pewnością subtancje chemiczne mogące działać przeciwnowotworowo.

Niszczy on pasożyty przewodu pokarmowego, przeciwdziała przy tym malarii.

Co więcej, działa wykrztuśnie, ma działanie żółciotwórcze i żółciopędne.

Jak jeść czosnek?

Powszechnie zaleca się jedzenie surowego czosnku, siekanego lub kruszonego. Można rozetrzeć go z masłem na kanapce lub dodać do napoju. Pycha raczej nikt nie powie - ale Na zdrowie - z pewnością!

Zobacz: Czosnek i cebula - mój sposób na odporność

Sprawdź też: Nalewska czosnkowa.Jak przeprowadzić kurację czosnkową?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA