Dieta jogurtowa (odchudzająca) - efekty, zasady i jadłospis

Jeśli jesteś smakoszem jogurtów oraz kefirów i chcesz schudnąć, dieta jogurtowa to coś dla ciebie! Kuracja ta, zdaniem specjalistów, oczyszcza organizm z toksyn, jest zdrowa i przy tym skuteczna. Dieta jogurtowa przynosi widoczne efekty już po tygodniu stosowania

Zdecydowaną zaletą diety jogurtowej jest fakt, iż nie wymaga ona drastycznego ograniczania spożywanych produktów.

Dieta jogurtowa - efekty

Kuracja odchudzająca z nabiałem w roli głównej jest bardzo skuteczna. Dieta jogurtowa to efekty w postaci utraty zbędnych kilogramów już po kilku dniach stosowania. W ciągu tygodnia zrzucić można 2-3 kilogramy. Efekty po dwóch tygodniach to nawet o 6 kilogramów mniej!

Dieta jogurtowa - jadłospis

Jogurt naturalny wspomaga odchudzanie, podobnie jak kefir czy twarożek. Dlatego też obowiązkowo muszą się one znaleźć w jadłospisie diety jogurtowej.

Dieta jogurtowa - menu

Jeśli menu diety jogurtowej uzupełnimy takimi składnikami jak owoce, pestki warzyw i warzywa, będzie ona nie tylko niskokaloryczna, ale również dostarczy organizmowi różnorodnych składników - witamin i cennych minerałów. 

Inne zalety diety jogurtowej:

  • nie grozi efektem jo-jo
  • poprawia pracę układu trawiennego, m.in. odbudowując mikroflorę jelit
  • przyspiesza metabolizm
  • oczyszcza z toksyn
  • podnosi odporność organizmu

Jogurt naturalny - dieta z żywymi kulturami bakterii

W czym tkwi sekret diety jogurtowej? Otóż jogurty, ale też i kefiry posiadają żywe kultury bakterii, a także łatwostrawne i pełnowartościowe białko, jak również dostarczają wapnia i fosforu oraz witamin, m.in. A, B1 i B2.

Dieta jogurtowa - jadłospis na 2 tygodnie

Kuracja na bazie jogurtów i kefirów nie powinna trwać dłużej niż dwa tygodnie, gdyż jest niskokaloryczna. Jadłospis diety jogurtowej na 14 dni może być różnorodny i zawierać też nabiał w postaci mięsa z drobiu, a także pieczywo. 

Dieta jogurtowo-owocowa

Zdecydowanie lepiej poczujemy się eliminując z naszej diety węglowodany i tłuszcze na rzecz owoców i warzyw. Im będzie ich mniej, tym szybciej schudniemy. Na takiej diecie jogurtowo owocowej będzie nam lżej, co na pewno znajdzie odzwierciedlenie na wadze po zakończeniu kuracji odchudzającej.

Przykładowe menu diety owocowo jogurtowej:

  • I ŚNIADANIE: 3 mandarynki, jogurt naturalny bądź smakowy, 1 łyżka otrębów
  • II ŚNIADANIE: owoc, na przykład duże jabłko z jogurtem naturalnym (50 g)
  • OBIAD: Pierś z kurczaka lub indyka (ok. 100 g) smażona na łyżeczce oliwy z oliwek, surówka z marchwi, jabłka i 150 ml jogurtu naturalnego, ok. 100 g fasolki szparagowej (może być mrożona), jeden ugotowany ziemniak
  • PODWIECZOREK: wybrany owoc z jogurtem naturalnym (50 g)
  • KOLACJA: Pomarańcza, 1 kiwi, jogurt naturalny (50 g)

Jogurty na odchudzanie nie wszystkim służą

 Niestety mimo iż dieta jogurtowa jest zdrowa, nie każdy może ją stosować. U niektórych osób mogą wystąpić „efekty uboczne" w  postaci:

  • reakcji alergicznych na laktozę
  • wzdęć
  • biegunki.

Czytaj także:

Powiązane artykuły
  1. Grilluj na zdrowie! 5 przepisów na zdrowego grilla
  2. 24-godzinna dieta owocowa
  3. 3 idealne desery na lato - nie zawierają cukru!
  4. 3 przepisy na jajeczne święta prosto od mistrzów kuchni!
  5. 3 sposoby na pesto doskonałe
Oglądaj w MedMeTV
  1. Ćwiczenia terapeutyczne przy zawrotach głowy
  2. Alergia: czy powiększony migdałek może być wynikiem alergii?