Grejpfrut - jak go jeść?

Choć źle przygotowane, są gorzkawe, warto przekonać się do grejpfrutów, bo to bardzo zdrowe cytrusy. Można jeść je samodzielnie, w deserach, w sałatach, a także dodawać do aromatycznych, zimowych herbat. Do diety powinni włączyć je również ci, którzy dbają o linię.
Owoc grejpfruta
źródło:123RF

Spis treści

Jak jeść grejpfruta? 

Wiele osób nie jada grejpfrutów ze względu na wewnętrzną skórkę, która w przeciwieństwie do pomarańczy, ma nieprzyjemny, gorzki posmak i jest twarda. Jest na to sposób, a nawet kilka! 

1.Wydrążenie z połówki– najprostszym sposobem na zjedzenie grejpfruta jest przekrojenie go w poprzek na pół i wydrążenie miąższu za pomocą łyżeczki. Można też wcześniej nakroić miąższ wzdłuż błonek, wówczas jeszcze łatwiej będzie wydobyć soczysty owoc ze skórki. 

2.Filetowanie –szefowie kuchni, by pozyskać soczyste cząstki cytrusów np. do sałatek czy deserów, filetują te egzotyczne owoce. By wyfiletować grejpfruta potrzebny będzie ostry nóż. Należy obrać go ze skórki dość grubo, tak, by było widać właściwą część owocu (białą lub czerwoną). Następnie należy powycinać miąższ przy linii białej błonki. 

3.Obieranie w całości i zdejmowanie błonek– na koniec sposób dość tradycyjny, przypominający jedzenie pomarańczy. Skórkę należy naciąć dookoła, następnie obrać. Po rozdzieleniu grejpfruta na pół, najczęściej pojawiają się dziurki, przez które przedziera się miąższ grejpfruta. Wówczas od takich miejsc można zacząć obierać owoc z błonek. Tak przygotowane cząstki można dodać do sałatek lub deserów na zimno. 

Reklama

Czy grejpfrut jest zdrowy?

Grejpfruty są zdrowe, zawierają sporą dawkę witaminy C(szczególnie odmiany czerwone) oraz jedną trzecią zalecanej dziennej dawki prowitaminy A, czyli beta-karotenu. Mają w sobie też cenny likopen.

Po grejpfruty powinny sięgać osoby na diecie– 100 g grejpfruta to tylko 42 kcal! Średniej wielkości owoc ma ok.100 kcal. Dodatkowo, grejpfruty zawierają sporo błonnika, ułatwiającego trawienie. Ale uwaga! W przypadku diety, warto przekonać się do lekko gorzkawej błonki grejpfrutów, bo to właśnie w niej jest najwięcej błonnika oraz narynginy, która ma właściwości lekko przeczyszczające. 

Warto sięgać też po te mniej popularne odmiany, czyli pomelo i sweetie– mają one sporo antyoksydantów, które pomagają w walce z wolnymi rodnikami.  

Czytaj:

 

Oceń artykuł

(liczba ocen 2)

Pytanie: Kiedy najczęściej sięgasz po preparaty na stawy?

  Po urazie

  Przy bólach stawowych

  Przy zmniejszonej ruchomości stawu

  Profilaktycznie

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!