Prawdziwe królowe wśród orzechów. 👑 Sprawdź❗
Prawdziwe królowe wśród orzechów. 👑 Sprawdź❗
Prawdziwe królowe wśród orzechów. 👑 Sprawdź❗

Dieta amerykańska

Dieta amerykańska zwana także hollywoodzką pozwala na zrzucenie nawet 7 kilogramów przez miesiąc.
Spis treści

Jej autorem jest Johana Hempere, amerykański lekarz. Dieta jest bardzo popularna wśród celebrytów. Dieta polega na dostarczaniu organizmowi 1200-1500 kcal dziennie, czyli znacznie mniej niż wynosi średnie dzienne zapotrzebowanie na kalorie.

Autor zaleca stopniowe zmniejszanie zarówno ilości, jak i wielkości posiłków. Co tydzień można ograniczać spożycie o około 200 kalorii.  Jak już uzyskamy naszą upragnioną wagę możemy systematycznie zwiększać wartość energetyczną posiłków.

W ten sposób unikniemy efektu jojo. Na efekty diety trzeba poczekać, ale utrzymują się znacznie dłużej.  Dzięki diecie poprawia się metabolizm, a także dobrze wpływa na włosy, paznokcie i skórę. Dieta nie jest jednak odpowiednia dla kobiet w ciąży i matek karmiących piersią.

Istnieją dwie wersje diety. Pierwsza zakłada 5-cio dniowy okres stosowania diety, kiedy można zrzucić 5 kilogramów. Druga zakłada 3 tygodniową dietę i można zrzucić nawet 7 kilogramów. Stosując dietę musisz trzymać się wyznaczonych pór jedzenia posiłków. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie musisz również uważać, bo twój organizm ma większe zapotrzebowanie na kalorie. Skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem.

Pamiętaj, aby:

  • Ograniczyć spożycie tłuszczy zwierzęcych
  • Nie jeść tłustych wędlin, mięsa i pełnotłustego nabiału.
  • Najlepiej jeść gotowane, duszone albo grillowane potrawy (taki rodzaj przyrządzania zmniejsza ryzyko przytycia po ich spożyciu).
  • Nie jeść słodyczy
  • Wykluczyć cukier, sól, mleko i inne wysokotłuszczowe przetwory mleczne

Spożywaj:

  • pieczywo pełnoziarniste
  • chude mięso
  • kiełki
  • otręby
  • chudy nabiał
  • ryby
  • pij niegazowaną wodę mineralną

Reklama

Przykładowy jadłospis diety amerykańskiej

Pierwszy posiłek – czarna kawa i trójkącik sera topionego,

Drugi posiłek – jajko na twardo z pomidorem,

Trzeci posiłek – duże jabłko,

Czwarty posiłek – 20 dag twarogu z dodatkiem papryki i ogórka,

Piąty posiłek – lampka czerwonego wina.

Zaleca się przy tym każdego dnia wypijanie dużych ilości wody mineralnej niegazowanej.

  • Dieta podstawowa – trwająca przez trzy tygodnie

Reklama

Śniadanie

Pół grahamki, filiżanka chudego twarożku.

Reklama

II śniadanie

2 kromki chleba razowego, pół szklanki kiełków, 50 g pieczonego schabu.

Reklama

Obiad

Średni kawałek mięsa z grilla, kromka chleba razowego, posiekana cebula wymieszana z połową szklanki kiełków.

Reklama

Podwieczorek

Kubek chudego jogurtu naturalnego z otrębami.

Reklama

Kolacja

Sałatka z kapusty pekińskiej, pomidora, groszku, ogórka, posypana otrębami.

Reklama

Przed snem

Napój drożdżowy

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Diety
Koszerne jedzenie - co to jest żywność koszerna?
Koszerne jedzenie
Dieta na płaski brzuch - jak wygląda i na czym polega? Sprawdź, jak schudnąć z tej partii ciała
Kobieta z płaskim brzuchem
Dieta detox, czyli jadłospis, który oczyści Twój organizm z toksyn w 1, 3 lub 7 dni
Pokarmy usuwające toksyny z organizmu
Podobne artykuły
Pieczony dorsz to dobra propozycja na obiad przy diecie wątrobowej
Dieta wątrobowa. Przepisy na cały tydzień. Co można jeść?
Produkty diety katogenicznej
Dieta ketogeniczna - jak zacząć i co jeść? Zasady, efekty i jadłospis
Produkty o niskim indeksie glikemicznym
Dieta 1000 kcal - dla kogo jest polecana? Na jakie efekty liczyć?
Dieta redukcyjna
Dieta redukcyjna - jadłospis. Sprawdzone posiłki na redukcję
Soki owococo-warzywne
Dieta płynna - przepisy i jadłospis. Co jeść?

Reklama


Niesamowite ptaki, których śpiew słychać wiosną!
Sprawdź!