Dieta amerykańska


 
Starszy niż rok
Dieta amerykańska zwana także hollywoodzką pozwala na zrzucenie nawet 7 kilogramów przez miesiąc.

Jej autorem jest Johana Hempere, amerykański lekarz. Dieta jest bardzo popularna wśród celebrytów. Dieta polega na dostarczaniu organizmowi 1200-1500 kcal dziennie, czyli znacznie mniej niż wynosi średnie dzienne zapotrzebowanie na kalorie.

Autor zaleca stopniowe zmniejszanie zarówno ilości, jak i wielkości posiłków. Co tydzień można ograniczać spożycie o około 200 kalorii.  Jak już uzyskamy naszą upragnioną wagę możemy systematycznie zwiększać wartość energetyczną posiłków.

W ten sposób unikniemy efektu jojo. Na efekty diety trzeba poczekać, ale utrzymują się znacznie dłużej.  Dzięki diecie poprawia się metabolizm, a także dobrze wpływa na włosy, paznokcie i skórę. Dieta nie jest jednak odpowiednia dla kobiet w ciąży i matek karmiących piersią.

Istnieją dwie wersje diety. Pierwsza zakłada 5-cio dniowy okres stosowania diety, kiedy można zrzucić 5 kilogramów. Druga zakłada 3 tygodniową dietę i można zrzucić nawet 7 kilogramów. Stosując dietę musisz trzymać się wyznaczonych pór jedzenia posiłków. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie musisz również uważać, bo twój organizm ma większe zapotrzebowanie na kalorie. Skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem.

Czytaj też: Czy kalorie sycą zawsze tak samo?

Pamiętaj, aby:

  • Ograniczyć spożycie tłuszczy zwierzęcych
  • Nie jeść tłustych wędlin, mięsa i pełnotłustego nabiału.
  • Najlepiej jeść gotowane, duszone albo grillowane potrawy (taki rodzaj przyrządzania zmniejsza ryzyko przytycia po ich spożyciu).
  • Nie jeść słodyczy
  • Wykluczyć cukier, sól, mleko i inne wysokotłuszczowe przetwory mleczne

Spożywaj:

  • pieczywo pełnoziarniste
  • chude mięso
  • kiełki
  • otręby
  • chudy nabiał
  • ryby
  • pij niegazowaną wodę mineralną

Przykładowy jadłospis diety amerykańskiej

  • Dieta 5-dniowa

Pierwszy posiłek – czarna kawa i trójkącik sera topionego,

Drugi posiłek – jajko na twardo z pomidorem,

Trzeci posiłek – duże jabłko,

Czwarty posiłek – 20 dag twarogu z dodatkiem papryki i ogórka,

Piąty posiłek – lampka czerwonego wina.

Zaleca się przy tym każdego dnia wypijanie dużych ilości wody mineralnej niegazowanej.

  • Dieta podstawowa – trwająca przez trzy tygodnie

Śniadanie

Pół grahamki, filiżanka chudego twarożku.

II śniadanie

2 kromki chleba razowego, pół szklanki kiełków, 50 g pieczonego schabu.

Obiad

Średni kawałek mięsa z grilla, kromka chleba razowego, posiekana cebula wymieszana z połową szklanki kiełków.

Podwieczorek

Kubek chudego jogurtu naturalnego z otrębami.

Kolacja

Sałatka z kapusty pekińskiej, pomidora, groszku, ogórka, posypana otrębami.

Przed snem

Napój drożdżowy

Zobacz: Jak wygląda jadłospis wegetarianina?