Zaburzenia erekcji a dieta. Co jeść na potencję?

dieta na erekcję

 

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Problemy z erekcją a zła dieta? Tak! Zaburzenia erekcji mogą być rezultatem zbyt ubogiej, lub źle skomponowanej diety. Problemy z potencją wynikają często z niedoboru składników mineralnych, takich jak cynk, magnez czy żelazo a także witamin E, A i D oraz innych substancji, takich jak arginina. Wpływają one na problemy z erekcją w sposób pośredni, lub bezpośredni. Zobacz, jak skomponować „dietę na erekcję”, co jeść na potencję, aby zwiększyć swoje szanse w sypialni.

Problemy z erekcją - jedzenie na potencję

Na problemy z erekcją uskarża się 1,5 miliona polskich mężczyzn. Wielu próbuje wskrzesić ogień za pomocą kolorowych tabletek albo psychoterapii, bardzo wielu też ze wstydu lub z poczucia rezygnacji nie robi nic. A przecież w niejednym przypadku remedium na problemy z erekcją może być korekta listy codziennych zakupów spożywczych…

Problemy z erekcją wywoływane są przez szereg czynników o bardzo zróżnicowanej naturze. Zaburzenia erekcji mogą mieć podłoże emocjonalne. Mogą wynikać z chorób trawiących organizm, takich jak cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie. Zaburzenia erekcji mogą też być konsekwencją niedoboru rozmaitych substancji, w szczególności takich, które mają bezpośredni wpływ na mechanizm wzwodu, a wiec na przykład na wytwarzanie przez organizm mężczyzny testosteronu, czy tlenku azotu. W wielu przypadkach rozwiązaniem problemu będzie odpowiednia dieta na erekcję, skomponowana ze składników zawierających substancje czy to bezpośrednio wspierające męską „hydraulikę”, czy też wpływające korzystnie na ogólny stan zdrowia mężczyzny. A zatem – co jeść na potencję?

Na problemy z erekcją - cynk

Problemy z erekcją, czyli osiąganiem i utrzymaniem wzwodu, często są wynikiem niedostatecznego poziomu  testosteronu, czyli męskiego hormonu płciowego. Regulacja tego zaburzenia wywołującego problemy z erekcją niekoniecznie musi się wiązać ze skomplikowaną terapią hormonalną. Jak powszechnie się podkreśla, aktywny udział w syntezowaniu testosteronu bierze między innymi cynk. A zatem suplementowanie tego składnika mineralnego za pomocą preparatów odżywczych, czy też dostarczanie go do organizmu w pokarmie, powinno korzystnie wpłynąć na zaburzenia erekcji (oczywiście cudów spodziewajmy się jedynie do pewnych granic).

Komponując „dietę na poprawę erekcji” powinniśmy więc uwzględnić w niej takie produkty bogate w cynk, jak:

  • Ciemne pieczywo
  • Chude mięso
  • Wątroba
  • Kasza gryczana
  • Jaja
  • Sery podpuszczkowe
  • Owoce morza
  • Orzechy
  • Otręby

Pamiętajmy że dobry na problemy z erekcją cynk lepiej przyswaja się z produktów zwierzęcych niż roślinnych.

Czytaj też: Naturalne sposoby na erekcję

Na problemy z erekcją – inne minerały i witaminy

Na problemy z erekcją mogą też wpływać niedobory innych minerałów, w szczególności magnezu i żelaza, a także witamin, zwłaszcza witaminy E, która nazywana jest witaminą płodności. Witamina E ma wpływ na produkcję plemników, dlatego używana jest pomocniczo w leczeniu bezpłodności. Witamina E wzmacnia też ścianki naczyń krwionośnych, zapobiega zaburzeniom  układu sercowo-naczyniowego, które to zaburzenia często przekładają się na problemy z potencją. Witaminę E na zaburzenia erekcji znajdziemy w takich produktach, jak:

  • nasiona słonecznika,
  • orzeszki ziemne, orzechy laskowe
  • migdały
  • pomidory, szpinak, biała kapusta
  • suszone morele
  • oleje słonecznikowy, arachidowy, szafranowy

Na problemy z erekcją – arginina

Zanim wspomnimy o kolejnym składniku na problemy z erekcją, przyda się krótki wykład teoretyczny na temat mechanizmu samej erekcji i tego, jak dochodzi do wzwodu od strony czysto „mechanicznej”.

Wskutek podniecenia organizm mężczyzny zaczyna wytwarzać tlenek azotu. Ten zaś bierze udział w powstawaniu substancji cGMP, która z kolei wpływa na obniżenie stężenia kationów wapnia (Ca2+) w cytoplazmie komórek mięśni gładkich. To prowadzi do rozluźnienia mięśni gładkich naczyń doprowadzających krew do penisa i wypełnienie krwią ciał jamistych członka, przy jednoczesnym przymknięciu naczyń żylnych, co uniemożliwia odpływ krwi w danym momencie.

Wróćmy do początków tej reakcji. Jak widać, w mechanizmie erekcji niezwykle ważną rolę odgrywa tlenek azotu. Niezbędna do syntezy tlenku azotu jest substancja o nazwie arginina, bardziej znana przez miłośników siłowni i sportowców, ale dobra też na problemy z erekcją. Jest to aminokwas występujący w sposób naturalny w organizmie człowieka, z czasem jednak w coraz mniejszej ilości, dlatego z wiekiem może rosnąć potrzeba jego dostarczania z zewnątrz. I tu znów z pomocą przychodzi odpowiednia dieta (tudzież suplementy diety). Gdzie znajdziemy argininę? Do diety na potencję dopisać możemy takie produkty, jak:

  • czerwone mięso
  • drób
  • żółtka jaj
  • niektóre ryby, na przykład makrele
  • owoce morza
  • nasiona słonecznika i sezamu
  • siemię lniane
  • orzechy
  • soczewica
  • szpinak

Czytaj też: Dieta na zwiększenie płodności

Problemy z erekcją – cukry złożone zamiast prostych

Osoby mające problemy z erekcją zdecydowanie powinny się też przyjrzeć temu, jakie węglowodany (cukry) dostarczają w codziennym menu do organizmu, a jeśli analiza wypadnie w sposób niekorzystny – nawyki żywieniowe warto zmienić. Dieta na erekcję powinna zawierać mniej cukrów prostych, a więcej złożonych. A zatem co jeść na potencję? Jeśli chodzi o zawartość cukrów złożonych, dobre będą:

  • Pieczywo razowe
  • Makaron
  • Kasza gruboziarnista
  • Brązowy ryż
  • Płatki zbożowe
  • Ziemniaki
  • Rośliny strączkowe
  • Warzywa bulwiaste

Ograniczyć należy spożycie pokarmów zawierających cukry proste, a wiec mocno słodzonych. Ale uwaga – w tym kontekście wymienić można też większość owoców, które z drugiej strony dostarczają do organizmu cennych witamin. Specjaliści w tej materii radzą zachować zdrowy balans.

Problemy  z erekcją – mniej tłuszczów nasyconych

Kolejnym składnikiem codziennego menu, co do którego powinno się zrobić mały remanent, są tłuszcze. Wysokie spożycie tłuszczów nasyconych a także kwasów tłuszczowych tran może powodować problemy z erekcją. Dlatego z diety na erekcję powinno się, na ile to możliwe, wyrugować takie produkty, jak słodycze (ciastka, torty), wszelkie fast-foody (w szczególności frytki), a także między innymi margarynę i olej palmowy. Są to produkty które prowadzą do takich schorzeń, jak cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie, otyłość – wszystkie one wywołują problemy z erekcją.

Ale wśród tłuszczów są też takie, które korzystnie mogą wpływać na problemy z potencją. Zaliczyć do nich można przede wszystkim tak zwane kwasy omega-3. Bogactwo kwasów omega-3 to produkty takie jak:

  • Olej lniany
  • Siemię lniane
  • Olej rzepakowy
  • Olej sojowy
  • Ryby morskie (tuńczyk, makrela, łosoś, sardynki, śledzie, dorsze)
  • Owoce morza
  • Kawior
  • Orzechy włoskie

Zobacz też: Idealna dieta na potencję

Najczęściej czytane
  1. Wyprawka dla mamy i noworodka. O czym musisz pamiętać?
  2. Oto najzdrowszy miód na świecie! Dlaczego jest aż taki wyjątkowy?
  3. Zapalenie gardła u dziecka – leczenie i objawy
  4. 15 zastosowań imbiru o których nie miałeś pojęcia
  5. Jak prawidłowo zmierzyć długość penisa. Czy centymetry mają znaczenie?

Temat miesiąca: Gardłowa Sprawa, przeziębienie i grypa