Zielona kawa nie tylko na odchudzanie – właściwości i działanie

zielona kawa
123RF
Zielona kawa od czarnej różni się jedynie tym, że nie jest palona. Dzięki temu wysoka temperatura nie przedostaje się do ziaren, zachowując swoje właściwości. Bogata jest w duże ilości tzw. kwasu chlorogenowego, który uznawany jest za czynnik przyspieszający redukcję masy ciała.

Kawa zielona to produkt na rynku, który zyskuje coraz więcej sympatyków. Jej smak jest delikatny, lekko kwaskowaty i mało aromatyczny, ale zależy on też od rodzaju ziaren, dodatków oraz sposobu w jaki zostanie przyrządzona. Zawiera tyle samo kofeiny co kawa czarna, więc równie mocno pobudza do działania. Ma dużo prozdrowotnych właściwości, dlatego warto wprowadzić ją do swojej codziennej diety.

Zielona kawa – właściwości i działanie

Swoje lecznice działanie zawdzięcza wspomnianemu wcześniej kwasowi chlorogenowemu, który:

  • posiada silne właściwości antyoksydacyjne – przeciwdziała uszkodzeniom komórek wskutek działania wolnych rodników,
  • ma trzykrotnie większe działanie przeciwutleniające niż popularna zielona herbata – daje większe prawdopodobieństwo zapobiegnięcia nowotworom czy chorobie niedokrwiennej serca,
  • zmniejsza przyswajanie cukrów w przewodzie pokarmowym – dzięki tej właściwości organizm aktywniej pobiera ze swoich zapasów,
  • wpływa na wzrost czułości komórek na insulinę – to ważne działanie dla osób, które borykają się z cukrzycą,
  • działa przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczo oraz przeciwwirusowo,
  • zmniejsza ilość glukozy we krwi – dzięki temu ma duże znaczenie dla osób, które dążą do redukcji masy ciała,

Jeśli kwas chlorogenowy zostanie przyjęty do organizmu wraz z kofeiną, dochodzi wówczas do zmniejszenia przyswajalności glukozy z pokarmu. Zmniejszeniu ulega również prawdopodobieństwo magazynowania przyswojonej glukozy w organizmie w postaci tłuszczu.

Zielona kawa – tabletki

Nie każdy lubi smak kawy oraz jej moczopędne działanie, dlatego ogólnodostępna jest także zielona kawa w tabletach. Obecnie na rynku popularnych jest wiele suplementów diety, które w swoim składzie zawierają właśnie ekstrakt z zielonej kawy. Dodatkowo często wzbogacone są o inne składniki, które przyspieszają odchudzanie, takie jak:

  • zielona herbata – prócz redukowania masy ciała poprawia tolerancję glukozy,
  • guarana – zawiera w sobie duże ilości naturalnej kofeiny,
  • pieprz cayenne – jest świetnym antyoksydantem

Producenci ostrzegają, by nie zażywać takich preparatów przed snem, ponieważ po ich połknięciu może dojść do silnego pobudzenia organizmu wskutek dużej dawki kofeiny.

Jak parzyć zieloną kawę?

Parzenie zielonej kawy wygląda identycznie jak czarnej. Należy wsypać do niewielkiej filiżanki około dwie łyżeczki produktu i zalać je wodą o temperaturze 90 stopni. Następnie należy odstawić kawę na kilka minut, by dobrze się zaparzyła, a dokładniej do momentu, aż fusy w całości opadną na dno. Ze względu na jej delikatny smak warto posłodzić ją miodem i wtedy gotowa jest do picia.

Zalecane dzienne spożycie to nie więcej niż 3 filiżanki w ciągu dnia. Jeśli celem jest pozbycie się zbędnych kilogramów, pierwszą kawę warto wypić przed śniadaniem, ponieważ przyspiesza ona metabolizm.

Ważna radą dla zwolenników kupowania zielonej kawy w ziarnkach jest wcześniejsze rozdrobnienie ich ziaren w moździerzu. Są one twarde i przez to mogłyby doprowadzić do uszkodzenia młynka, dlatego najczęściej wybierana jest jednak zielona kawa mielona.

Zielona kawa na odchudzanie

Większość osób, które zamierza sięgnąć po zieloną kawę, zadaje sobie pytanie: Czy zielona kawa odchudza? Odpowiedź brzmi: częściowo tak. Jest ona uznawana za środek, który wspomaga redukcję masy ciała, jednak należy wiedzieć, że picie jej należy połączyć wraz ze zmianą nawyków żywieniowych oraz aktywnością fizyczną. Samo spożywanie zielonej kawy nie przyniesie oczekiwanych efektów.  

Czytaj też:

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA