Dieta jajeczna (odchudzająca) - efekty, zasady i jadłospis


 
Starszy niż rok
Dieta jajeczna to monodieta, dzięki której traci się na wadze w bardzo szybkim tempie. Jak sama nazwa wskazuje, jej jadłospis opiera się przede wszystkim na jajkach. Z uwagi na ubogie menu nie powinna być stosowana długookresowo

Kuracja odchudzająca, której głównym składnikiem są jajka, uznawana jest za dietę błyskawiczną. Dieta jajeczna przynosi bowiem efekty już po kilku dniach.

Dieta jajeczna - efekty

Uwzględniając zalecenia twórców kuracji, czyli dietetyków z USA, w ciągu 7 dni schudnąć można nawet 5 kilogramów. Wszystko zależy od sumienności w realizacji jadłospisu oraz indywidualnych predyspozycji organizmu. 

Dieta jajeczna - jadłospis

Dieta jajeczna to dość monotonny jadłospis. Jej podstawą są jajka gotowane nie dłużej niż 10 min, aby nie straciły swoich cennych właściwości.

Czego dostarcza dieta z jajek?

Jaja kurze to w 75 procentach woda. 13 proc. stanowi białko, a 4 proc. to cenne tłuszcze nienasycone oraz niewielka ilość węglowodanów. Dostarczają one także witamin: A,D,E i K oraz witamin z z grupy B (2 i 12).  Są w nim również: wapń, żelazo, potas, fosfor, magnez oraz lecytyna, która znajduje się w żółtku. 

Dieta jajeczna - aminokwasy

Zawarte w jaju białko to też pełnowartościowe aminokwasy, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Regulują poziom hormonów (m.in. insuliny i adrenaliny) i płynów ustrojowych, są też odpowiedzialne za regenerację narządów wewnętrznych, komórek i mięśni. 

Dieta jajeczna 14 dniowa

Jedno jajko to jedynie 70 kcal. Jednak dieta z jajek może nie wyjść na zdrowie. Wprawdzie jej pomysłodawcy uważali, że dieta jajeczna 14 dniowa będzie i skuteczna i bezpieczna, to jednak jak każda monodieta budzi wątpliwości niektórych specjalistów.

Dieta jajeczna 7 dniowa

Zdaniem niektórych dietetyków bezpieczniejsza będzie dieta jajeczna 7 dniowa, a nawet stosowana jedynie nie dłużej niż od 3 do 5 dni. Oczywiście nie powinny jej stosować osoby uczulone na jajka, a także te z zbyt wysokim cholesterolem.

Dieta jajeczna - menu

Według opracowanego w amerykańskiej klinice Mayo jadłospisu jajka powinno spożywać się trzy razy dziennie - łącznie 6 sztuk jednego dnia. Na talerzu powinien im towarzyszyć tłuszcz, oczywiście w rozsądnych ilościach (oliwa z oliwek, majonez), masło, a także warzywa.

Dieta jajeczna - odchudzanie

Będąc na diecie z jajek należy zapomnieć o piciu alkoholu, napojów gazowanych i słodzonych oraz napojów energetycznych. Aby dieta jajeczna była skuteczna trzeba pić od 2 do 3 litrów niesłodzonych płynów - wody czy herbatek (na przykład czerwonej, zielonej). Można też pić słabą kawę i czarną herbatę.

Dieta jajeczna na 5 dni - jadłospis

  • DZIEŃ I

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, grejpfrut

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z jarzyn z odrobiną oliwy z oliwek

KOLACJA: 2 jajka na twardo, pomarańcza

  • DZIEŃ II

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, średni banan

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z warzyw (sałata lodowa, pomidor, kilka oliwek)

KOLACJA: 2 jajka na twardo, jabłko

  • DZIEŃ III

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, 2-3 kiwi

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z ogórka zielonego, rukoli i sałaty lodowej z odrobiną oliwy z oliwek

KOLACJA: 2 jajka na twardo, dwie mniejsze brzoskwinie

  • DZIEŃ V

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, 2-3 mandarynki

OBIAD: 2 jajka na twardo, marchewka z groszkiem

KOLACJA: 2 jajka na twardo, pomarańcza

  • DZIEŃ V

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, jabłko

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z ogórkiem kwaszonym, pomidorem i porem

KOLACJA: 2 jajka na twardo, gruszka

Czytaj też: