Dieta jajeczna (odchudzająca) - efekty, zasady i jadłospis

Dieta jajeczna to monodieta, dzięki której traci się na wadze w bardzo szybkim tempie. Jak sama nazwa wskazuje, jej jadłospis opiera się przede wszystkim na jajkach. Z uwagi na ubogie menu nie powinna być stosowana długookresowo
Jajka w diecie odchudzającej
Źródło: 123RF

Spis treści

Kuracja odchudzająca, której głównym składnikiem są jajka, uznawana jest za dietę błyskawiczną. Dieta jajeczna przynosi bowiem efekty już po kilku dniach.

Dieta jajeczna - efekty

Uwzględniając zalecenia twórców kuracji, czyli dietetyków z USA, w ciągu 7 dni schudnąć można nawet 5 kilogramów. Wszystko zależy od sumienności w realizacji jadłospisu oraz indywidualnych predyspozycji organizmu. 

Aby osiągnąć najlepsze efekty, każda dieta musi być odpowiednio zbilansowana. Nie zawsze mamy czas na dokładne planowanie posiłków lub wizyty u dietetyka. Wsparciem będzie serwis Peater, który umożliwia dostęp do programów dietetycznych online. Wszystko znajduje się w jednym miejscu: plan żywieniowy, przepisy, lista zakupów, kalkulator kalorii. Dodatkowo otrzymujemy opiekę i porady dietetyka. To gwarancja skutecznego odchudzania.

Dieta jajeczna - jadłospis

Dieta jajeczna to dość monotonny jadłospis. Jej podstawą są jajka gotowane nie dłużej niż 10 min, aby nie straciły swoich cennych właściwości.

Reklama

Czego dostarcza dieta z jajek?

Jaja kurze to w 75 procentach woda. 13 proc. stanowi białko, a 4 proc. to cenne tłuszcze nienasycone oraz niewielka ilość węglowodanów. Dostarczają one także witamin: A,D,E i K oraz witamin z z grupy B (2 i 12).  Są w nim również: wapń, żelazo, potas, fosfor, magnez oraz lecytyna, która znajduje się w żółtku. 

Dieta jajeczna - aminokwasy

Zawarte w jaju białko to też pełnowartościowe aminokwasy, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Regulują poziom hormonów (m.in. insuliny i adrenaliny) i płynów ustrojowych, są też odpowiedzialne za regenerację narządów wewnętrznych, komórek i mięśni. 

Dieta jajeczna 14 dniowa

Jedno jajko to jedynie 70 kcal. Jednak dieta z jajek może nie wyjść na zdrowie. Wprawdzie jej pomysłodawcy uważali, że dieta jajeczna 14 dniowa będzie i skuteczna i bezpieczna, to jednak jak każda monodieta budzi wątpliwości niektórych specjalistów.

Dieta jajeczna 7 dniowa

Zdaniem niektórych dietetyków bezpieczniejsza będzie dieta jajeczna 7 dniowa, a nawet stosowana jedynie nie dłużej niż od 3 do 5 dni. Oczywiście nie powinny jej stosować osoby uczulone na jajka, a także te z zbyt wysokim cholesterolem.

Dieta jajeczna - menu

Według opracowanego w amerykańskiej klinice Mayo jadłospisu jajka powinno spożywać się trzy razy dziennie - łącznie 6 sztuk jednego dnia. Na talerzu powinien im towarzyszyć tłuszcz, oczywiście w rozsądnych ilościach (oliwa z oliwek, majonez), masło, a także warzywa.

Dieta jajeczna - odchudzanie

Będąc na diecie z jajek należy zapomnieć o piciu alkoholu, napojów gazowanych i słodzonych oraz napojów energetycznych. Aby dieta jajeczna była skuteczna trzeba pić od 2 do 3 litrów niesłodzonych płynów - wody czy herbatek (na przykład czerwonej, zielonej). Można też pić słabą kawę i czarną herbatę.

Reklama

Dieta jajeczna na 5 dni - jadłospis

  • DZIEŃ I

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, grejpfrut

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z jarzyn z odrobiną oliwy z oliwek

KOLACJA: 2 jajka na twardo, pomarańcza

  • DZIEŃ II

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, średni banan

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z warzyw (sałata lodowa, pomidor, kilka oliwek)

KOLACJA: 2 jajka na twardo, jabłko

  • DZIEŃ III

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, 2-3 kiwi

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z ogórka zielonego, rukoli i sałaty lodowej z odrobiną oliwy z oliwek

KOLACJA: 2 jajka na twardo, dwie mniejsze brzoskwinie

  • DZIEŃ V

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, 2-3 mandarynki

OBIAD: 2 jajka na twardo, marchewka z groszkiem

KOLACJA: 2 jajka na twardo, pomarańcza

  • DZIEŃ V

ŚNIADANIE: 2 jajka na twardo, jabłko

OBIAD: 2 jajka na twardo, sałatka z ogórkiem kwaszonym, pomidorem i porem

KOLACJA: 2 jajka na twardo, gruszka

Czytaj też:

Oceń artykuł

(liczba ocen 178)

Pytanie: Czego najbardziej oczekujesz, jak rozpoczynasz dietę?

  Szybkich efektów w postaci dużej liczby zgubionych kilogramów

  Lepszego samopoczucia, poprawy kondycji

  Zmniejszenia masy tłuszczowej, zwiększenia mięśniowej

  Zmniejszenia objętości w obwodach

  Polepszenia stanu zdrowia (wyników badań)

  Obniżenia wieku metabolicznego

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!