Omlet z płatkami gryczanymi, siemieniem lnianym i pomidorkami koktajlowymi

Omlet z płatkami gryczanymi, siemieniem (…)

Składniki

  • 2 jajka "zerówki" lub "jedynki",
  • 2 łyżki płatków gryczanych,
  • łyżka złotego siemienia lnianego,
  • 6 kolorowych pomidorków koktajlowych,
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
Facebook Messenger Twitter E-mail

Przygotowanie

Płatki gryczane i siemię lniane wsyp do szklanki i zalej wodą. Gdy płatki gryczane zmiękną, przecedź wszystko przez drobne sito, a następnie odciśnij nadmiar wody. Oddziel żółtka od białek. Żółtka zachowaj, białka ubij na sztywną pianę. Żółtka wymieszaj z olejem. Taką miksturę dolewaj stopniowo do ubitych białek, łącząc całość w masę na omleta. Dodaj przygotowane wcześniej płatki gryczane z siemieniem lnianym. Pomidorki pokrój na ćwiartki i dodaj również do mikstury jajecznej. Na koniec dopraw ją szczyptą soli morskiej. Na rozgrzaną suchą patelnię teflonową wlej przygotowaną masę jajeczną. Gdy masa zetnie się i można podważyć ją łopatką oraz ma złoty kolor, jest gotowa do obrócenia. Drugą stronę omleta smaż także bez dodatkowego tłuszczu przez kilka minut, do uzyskania rumianego koloru.

Czytaj też: Dieta niskocholesterolowa

Dawid Furmanek

Przepis przygotował
Dawid Furmanek

Pobierz PDF
  • Szpital Specjalistyczny Brzeziny

Porady specjalistów

Dieta na podwyższony cholesterol – porady dietetyka  
Izabela Nowak - Dietetyk kliniczny

Dieta na podwyższony cholesterol – porady dietetyka

Dieta przy wysokim cholesterolu – porady lekarza
Halina Komorowska - Specjalista chorób wewnętrznych

Dieta przy wysokim cholesterolu – porady lekarza

Jadłospis Jadłospis na 7 dni