Bezpłatna infolinia NFZ. Pacjenci sprawdzą dostępność swoich leków

Telefon stacjonarny
Źródło: 123RF
Od poniedziałku, 15 lipca 2019 roku, pacjenci mogą dzwonić na bezpłatną infolinię, by dowiedzieć się o dostępności leków, a także o adresie apteki, w której mogą je nabyć. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Pod jaki numer należy dzwonić?

Jak podaje Narodowy Fundusz Zdrowia, na infolinię można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00. Warto jednak potwierdzić dostępność konkretnego leku dzwoniąc do wskazanej przez konsultanta apteki.

Jaki jest numer na infolinię NFZ?

By połączyć się z konsultantem należy zadzwonić pod bezpłatny numer 800 190 590. Następnie zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybranie tematu rozmowy.

Żeby nawiązać rozmowę właśnie z konsultantem od leków należy na klawiaturze telefonu wybrać cyfrę 3. Kolejnym krokiem jest już rozmowa z konsultantem, który podpowie, gdzie można kupić dany lek.

Czego dowiesz się dzwoniąc na infolinię?

Przede wszystkim konsultant powie, w które aptece można znaleźć dany lek. Jednak NFZ podkreśla, iż przed wizytą w tej aptece warto do niej zadzwonić i upewnić się czy lek faktycznie jest dostępny na miejscu. Numer do konkretnej apteki również poda konsultant podczas rozmowy.

Ważne jest również, że konsultant nie może udzielać żadnych porad medycznych, a więc nie należy dzwonić na infolinię z pytaniami na temat dawkowania danego leku, o jego zamiennikach czy z prośbą o rezerwację leków w aptece. Te szczegóły należy ustalać z lekarzem lub farmaceutą.

Źródło: Narodowy Fundusz Zdrowia

Czytaj również:

Bibliografia

  • http://nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/gdzie-kupisz-lek-zadzwon-800-190-590,7403.html [data dostępu: 16.07.2019]

Oceń artykuł

(liczba ocen 0)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA