Nowy sklep

już ON-LINE

Bezpłatna infolinia NFZ. Pacjenci sprawdzą dostępność swoich leków

Od poniedziałku, 15 lipca 2019 roku, pacjenci mogą dzwonić na bezpłatną infolinię, by dowiedzieć się o dostępności leków, a także o adresie apteki, w której mogą je nabyć. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Pod jaki numer należy dzwonić?
Telefon stacjonarny
Źródło: 123RF
 

Jak podaje Narodowy Fundusz Zdrowia, na infolinię można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00. Warto jednak potwierdzić dostępność konkretnego leku dzwoniąc do wskazanej przez konsultanta apteki.

Jaki jest numer na infolinię NFZ?

By połączyć się z konsultantem należy zadzwonić pod bezpłatny numer 800 190 590. Następnie zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybranie tematu rozmowy.

Żeby nawiązać rozmowę właśnie z konsultantem od leków należy na klawiaturze telefonu wybrać cyfrę 3. Kolejnym krokiem jest już rozmowa z konsultantem, który podpowie, gdzie można kupić dany lek.

Czego dowiesz się dzwoniąc na infolinię?

Przede wszystkim konsultant powie, w które aptece można znaleźć dany lek. Jednak NFZ podkreśla, iż przed wizytą w tej aptece warto do niej zadzwonić i upewnić się czy lek faktycznie jest dostępny na miejscu. Numer do konkretnej apteki również poda konsultant podczas rozmowy.

Ważne jest również, że konsultant nie może udzielać żadnych porad medycznych, a więc nie należy dzwonić na infolinię z pytaniami na temat dawkowania danego leku, o jego zamiennikach czy z prośbą o rezerwację leków w aptece. Te szczegóły należy ustalać z lekarzem lub farmaceutą.

Źródło: Narodowy Fundusz Zdrowia

Czytaj również:

Bibliografia

  • http://nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/gdzie-kupisz-lek-zadzwon-800-190-590,7403.html [data dostępu: 16.07.2019]

Oceń artykuł

(liczba ocen 0)