Crossfit daje niesamowite efekty, ale nie jest dla każdego!

Starszy niż rok
W Polsce zapanowała moda na crossfit, sport tak intensywny, że pot leje się strumieniami, a i łzy nierzadko płyną z oczu. Ale zaciskamy zęby i ćwiczymy do upadłego. Czy warto?

W Polsce zapanowała moda na crossfit, sport tak intensywny, że pot leje się strumieniami, a i łzy nierzadko płyną z oczu. Ale zaciskamy zęby i ćwiczymy do upadłego. Czy warto? Pewnie, że tak. Satysfakcja gwarantowana!

Crossfit – idealny sport dla wszystkich, którzy chcą szybko poprawić wytrzymałość. Ale pamiętajmy, że to sport przeznaczony dla osób sprawnych, silnych, takich, które nie tylko chcą, ale po prostu mogą ćwiczyć do utraty sił.

Kombinacje ćwiczeń

Crossfit to nic innego jak połączeniem trzech dziedzin sportu – wytrzymałościowej, siłowej oraz gimnastycznej. W praktyce poprawia wszystkie ludzkie cechy motoryczne. Celem treningu jest sprawność w kilku różnych obszarach fizycznych: wydolność oddechowa, siła, wytrzymałość, gibkość, szybkość, zwinność, koordynacja, dokładność, równowaga. Trening ten przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych. Przeznaczony jest dla ludzi wytrzymałych i wysportowanych. Podczas treningu ćwiczy się wiele partii mięśni jednocześnie w tempie, które nie pozwala na wyrównanie oddechu. W crossficie robi się pompki, przysiady, podskoki, dźwiga sztangi, podciąga na drążku, skacze na skakance, wiosłuje, robi brzuszki itp.

Czytaj: 5 denerwujących zachowań na siłowni, których powinieneś unikać

Jak trenować

Optymalny trening trwa godzinę, ćwiczenia odbywają się w specjalnie wyposażonych salach zwanych boksami. Zawsze trenujemy pod okiem wykwalifikowanego trenera. Najpierw zajęcia rozpoczynamy rozgrzewką, potem rozciąganie, a na koniec intensywne ćwiczenia. Pamiętajmy, że crossfit wymaga systematyczności, najlepiej więc ćwiczyć codziennie.

Po co się tak męczyć?

Jest wiele powodów, aby zacząć uprawiać crossfit. Poznaj je:

  • kształtuje sprawność ogólną;
  • zwiększa ruchomość stawów;
  • zwiększa siłę, sprawność i wytrzymałość;
  • zapewnia harmonijny rozwój mięśni;
  • reguluje braki równowagi w mięśniach powstałe na skutek braku ruchu lub długotrwałego uprawienia jednej dyscypliny sportowej;
  • powoduje równomierny przyrost masy ciała;
  • zapewnia kompleksowe kształtowanie całej sylwetki;
  • daje ćwiczącemu ogromną satysfakcję.

Zobacz: Najczęstsze błędy popełniane na siłowni

Sport nie dla każdego

Niestety nie jest to sport dla każdego. Ale każdy powinien zasięgnąć opinii lekarza, przebadać się, aby mieć pewność, że ćwiczenie mu nie zaszkodzą. Przeciwwskazaniami są przede wszystkim: choroba wieńcowa, nadwaga, choroby kręgosłupa i zwyrodnienie stawów.

Zobacz: Zastój na siłowni? Zwiększ efektywność ćwiczeń bez wydłużania treningu!

Oceń artykuł

(liczba ocen 16)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA