Masz tatuaż? Sprawdź, czy to bezpieczne dla Twojego zdrowia. 😯 Najnowsze wyniki badań zaskakują❗
Masz tatuaż? Sprawdź, czy to bezpieczne dla Twojego zdrowia. 😯 Najnowsze wyniki badań zaskakują❗
Masz tatuaż? Sprawdź, czy to bezpieczne dla Twojego zdrowia. 😯 Najnowsze wyniki badań zaskakują❗

Triathlon - sport dla każdego

Nieistotne, czy uprawiałeś kiedyś jakiś sport wytrzymałościowy. Niemalże każdy może uprawiać triatlon lub jakąś składową triatlonu. Natomiast trzeba pamiętać o tym, żeby podchodzić do sportu ze zdrowym rozsądkiem. Ruch powinien sprawiać przyjemność. Warto ustalić równowagę między tym, co chcesz osiągnąć, a możliwościami organizmu i czasem, jaki możesz poświęcić na aktywność.
Spis treści

Reklama

Postaw sobie cel

Chcąc rozpocząć przygodę z triatlonem, warto postawić sobie cel.

Trenując – według odpowiednio indywidualnie dobranego treningu – poprawiamy wydolność i wzmacniamy swoje zdrowie. A przy określonym poziomie sprawności i wytrenowania warto spróbować swoich sił i wystartować w zawodach. Z drugiej strony – łatwiej mobilizować się do pójścia na trening, kiedy w perspektywie widać metę, podium i złoty medal.

Reklama

Metoda małych kroków

Po rozpoczęciu treningu, niezależnie od motywów, jakimi się kierujesz i do czego dążysz, warto także postawić sobie cele pośrednie.

Może to być udział w wiosennym biegu ulicznym, w Mistrzostwach Polski Energetyków w pływaniu, amatorskie zawody MTB. Cele pośrednie są istotne z punktu widzenia podtrzymywania motywacji do treningu.Gdy nie ma jasno sprecyzowanego celu, istnieje ryzyko, że plany treningowe się rozjadą.

Odpuścisz sobie jedno, drugie, pływanie lub jakiś bieg – i po chwili zorientujesz się, że jesteś w punkcie wyjścia. Jest to z pewnością frustrujące i zniechęcające, gdyż najtrudniej jest zaczynać od początku.

Tak jak w wielu innych sytuacjach, początki są trudne. Kto przetrwa „okres próbny”, ten na większość treningów chodzi z przyjemnością. Nawet jeśli przed treningiem jesteś zmęczony fizycznie czy psychicznie, to niejednokrotnie po nim czujesz się po prostu rewelacyjnie.

Na początek super sprint

Oczywiście nikt rozsądny nie startuje od razu w Ironmanie, bo tu nie trudno „uderzyć w ścianę”. Na początek odpowiedni będzie krótki dystans, np. 0,6 km – 15 km – 3 km, czyli super sprint, albo jeszcze krótszy.

Można też wystartować w sztafecie z kolegami, koleżankami lub rodziną.

Kalendarz imprez triatlonowych można znaleźć m.in. na stronie Polskiego Związku Triatlonu. W Polsce odbywa się co roku przynajmniej kilka zawodów na dystansie super sprint. Czasami przy okazji dużych imprez triatlonowych rozgrywane są też zawody dla amatorów – na krótszych dystansach.

Podobno organizatorzy triatlonu w Suszu przymierzają się w przyszłym roku do zorganizowania sztafet rodzinnych. To może być naprawdę dobry początek. Jedna osoba popłynie, druga wsiądzie na rowerze, trzecia pobiegnie. Każdy może znaleźć coś dla siebie. A to wszystko w atmosferze zabawy, śmiechu i zdrowej rywalizacji. Nic tak nie mobilizuje jak sztafeta – nie można zawieść innych ze swojego teamu.

Czytaj również
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Dyscypliny sportowe
Ubezpieczenie szpitalne w LUX MED Ubezpieczenia: usługi szpitalne, sieć prywatnych szpitali, koordynacja opieki szpitalnej
Ubezpieczenie szpitalne
Jak zacząć uprawiać tajski boks
Mężczyzna stojący przy wodospadzie
Triathlon - sport dla każdego
Podobne artykuły
Osoba, która zaczyna biegać
Jak zacząć biegać bez kondycji i przy nadwadze? Plan treningowy od zera
Jazda na nartach
Jazda na nartach bez kontuzji: jak przygotować się do sezonu
Dlaczego pływacy się golą ?
Najszybszy styl pływacki - jaką technikę wybrać?
Pływanie. Dobry skok do wody to podstawa

Reklama


Jak leczyć się w prywatnych szpitalach? 🏥
Sprawdź!