Trądzik – walcz z nim za pomocą diety


 
Starszy niż rok
To co jesz może nasilać rozwój brzydkich pryszczy tłumaczy dietetyk Justyna Walerowska

Wiele produktów może mieć zły wpływ na stan naszej cery. Bezwzględnie należy unikać fast foodów i produktów zawierających sztuczne barwniki, konserwanty i aromaty. Wszelkie syntetyczne ulepszacze smaku drażnią skórę prowadząc do powstania zapalnych wysięków.

Dieta na trądzik

Co z czekoladą? Niemal oczywiste wydaje się wykluczenie z diety czekolady. Okazuje się jednak, że powszechnie panujące przekonanie o nasileniu zmian trądzikowych pod wpływem czekolady nie znajduje uzasadnienia w badaniach klinicznych. Dermatolodzy ze Stanów Zjednoczonych nie stwierdzili różnicy w nasileniu wyprysków u osób, które przez miesiąc spożywały ogromne ilości czekolady w porównaniu z osobami przyjmującymi namiastkę czekolady.

Jeśli masz skłonności do trądziku wystrzegaj się jodu. Nie chodzi tu o niewielkie ilości zawarte w jodowanej soli, jednak przesalanie potraw może potęgować stan zapalny drażniąc gruczoły łojowe odpowiedzialne za powstawanie wyprysków. Podobnie działają ogromne ilości jodu znajdujące się w potrawach typu Fast-food, a także w skorupiakach i wodorostach (występujących np. w sushi).

Zobacz: Co pomoże na trądzik?

Masz problem z trądzikiem może to niedobór cynku. Zadbaj o odpowiednią ilość cynku w diecie. Jedz przetwory zbożowe z pełnego przemiału, nasiona roślin strączkowych, orzechy, kiełki pszenne, nasiona dyni, mięso z indyka, wątrobę oraz ostrygi.

Dbaj także o odpowiednią dawkę witaminy A, która jest m.in. odpowiedzialna za odbudowę komórek skóry i błon śluzowych, co jest niezwykle istotne w przypadku gojenia ran trądzikowych. Witamina A powstaje w organizmie z bata-karotenu. Jedz więc marchew, brokuły, szpinak, szparagi, zielony groszek, nasiona dyni, węgorza oraz wątróbkę, a także morele i brzoskwinie.

Przeczytaj koniecznie: Czyrak - przyczyny, objawy, badania i leczenie

Zasady diety przeciwtrądzikowej:

•    zrezygnuj z alkoholu i tytoniu oraz jedzenia typu Fast-food,
•    ogranicz spożycie tłustych mięs, zastąp je drobiem, cielęciną lub rybami,
•    wybieraj nabiał z obniżoną zawartością tłuszczu,
•    spożywaj produkty zbożowe z pełnego przemiału, gdyż są potężną dawką błonnika, oczyszczającego Twój organizm,
•    jedz dużo warzyw i owoców, zwłaszcza w postaci surowej, gdyż są źródłem wielu witamin i składników mineralnych.
Ek

Czy wiesz, że: Trądzik może doprowadzić do depresji

Zobacz: Fiołek trójbarwny - ziele na trądzik