Najzdrowsze miejsce w internecie

Trądzik – walcz z nim za pomocą diety

To co jesz może nasilać rozwój brzydkich pryszczy tłumaczy dietetyk Justyna Walerowska
Spis treści

Wiele produktów może mieć zły wpływ na stan naszej cery. Bezwzględnie należy unikać fast foodów i produktów zawierających sztuczne barwniki, konserwanty i aromaty. Wszelkie syntetyczne ulepszacze smaku drażnią skórę prowadząc do powstania zapalnych wysięków.

Reklama

Dieta na trądzik

Co z czekoladą? Niemal oczywiste wydaje się wykluczenie z diety czekolady. Okazuje się jednak, że powszechnie panujące przekonanie o nasileniu zmian trądzikowych pod wpływem czekolady nie znajduje uzasadnienia w badaniach klinicznych. Dermatolodzy ze Stanów Zjednoczonych nie stwierdzili różnicy w nasileniu wyprysków u osób, które przez miesiąc spożywały ogromne ilości czekolady w porównaniu z osobami przyjmującymi namiastkę czekolady.

Jeśli masz skłonności do trądziku wystrzegaj się jodu. Nie chodzi tu o niewielkie ilości zawarte w jodowanej soli, jednak przesalanie potraw może potęgować stan zapalny drażniąc gruczoły łojowe odpowiedzialne za powstawanie wyprysków. Podobnie działają ogromne ilości jodu znajdujące się w potrawach typu Fast-food, a także w skorupiakach i wodorostach (występujących np. w sushi).

Masz problem z trądzikiem może to niedobór cynku. Zadbaj o odpowiednią ilość cynku w diecie. Jedz przetwory zbożowe z pełnego przemiału, nasiona roślin strączkowych, orzechy, kiełki pszenne, nasiona dyni, mięso z indyka, wątrobę oraz ostrygi.

Dbaj także o odpowiednią dawkę witaminy A, która jest m.in. odpowiedzialna za odbudowę komórek skóry i błon śluzowych, co jest niezwykle istotne w przypadku gojenia ran trądzikowych. Witamina A powstaje w organizmie z bata-karotenu. Jedz więc marchew, brokuły, szpinak, szparagi, zielony groszek, nasiona dyni, węgorza oraz wątróbkę, a także morele i brzoskwinie.

Zasady diety przeciwtrądzikowej:

  • zrezygnuj z alkoholu i tytoniu oraz jedzenia typu Fast-food,
  • ogranicz spożycie tłustych mięs, zastąp je drobiem, cielęciną lub rybami,
  • wybieraj nabiał z obniżoną zawartością tłuszczu,
  • spożywaj produkty zbożowe z pełnego przemiału, gdyż są potężną dawką błonnika, oczyszczającego Twój organizm,
  • jedz dużo warzyw i owoców, zwłaszcza w postaci surowej, gdyż są źródłem wielu witamin i składników mineralnych

Naturalne preparaty w postaci kapsułek również mogą pomóc uporać się z trądzikiem. W takich preparatach zwykle zamyka się kilka składników, które ze sobą współdziałają. Są to np. biotyna, która reguluje wydzielanie sebum; cynk, który oczyszcza skórę czy kolagen – budulec skóry. Ze względu na mnogość takich produktów na rynku, aby wybrać ten najbardziej skuteczny, warto poczytać opinie użytkowników, a przede wszystkim zapoznać się ze składem.

Artykuł zawiera lokowanie produktu 

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Zdrowie
Przeczytaj artykuł
Dieta 1700 kcal - przykładowy jadłospis, przepisy. Efekty
Dieta 1700 kcal
Przeczytaj artykuł
Maść nagietkowa – zastosowanie: na trądzik, żylaki, oparzenia i blizny
Nagietek lekarski w formie maści
Przeczytaj artykuł
Przebarwienia po trądziku - jak się ich pozbyć i co pomaga?
Skóra potrądzikowa
Podobne artykuły
Trądzik niemowlęcy - co pomaga i czym smarować skórę?
Trądzik torbielowaty – leczenie. Jak wygląda?
Dieta na trądzik – co jeść, aby pozbyć się trądziku?
Dieta norweska - efekty i jadłospis. Czy działa?
Może to Cię zainteresuje
Dzbanek filtrujący - jaki wybrać i dlaczego filtrować wodę?
Jaki materac do łóżeczka dziecięcego? Na co zwrócić uwagę?
Jaki roller do twarzy wybrać i na co pomaga taki masaż?
Olejek CBD - jaki wybrać i czym się kierować przy zakupie?

Reklama


Czym jest long covid? 😷
Trwa nawet do 12 tygodni 🤧