Najlepsze zdrowe zamienniki słodyczy

Zdrowe przekąski są doskonałymi zamiennikami słodyczy. To alternatywa dla tych, którzy chcą zmienić coś w swoim odżywianiu, lecz nie są w stanie zrezygnować ze słodkich lub słonych przekąsek. Dowiedz się, jakie produkty wybrać.
Zdrowe słodycze na talerzu

Spis treści

Zdrowe odżywianie wcale nie musi być nudne i niesmaczne. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele przekąsek, które smakiem do złudzenia przypominają klasyczne słodycze, jednak dzięki odpowiednim składnikom są znacznie zdrowsze i mniej kaloryczne. Należy jednak pamiętać, że choć są to korzystniejsze dla zdrowia przekąski, to nadal powinny być spożywane z umiarem.

Zdrowe batony

Zdrowy baton warto mieć zawsze przy sobie. Sprawdzi się w przypadku poczucia niewielkiego głodu, chęci na słodycze, a także przed treningiem. Tego typu przekąski w swoim składzie mają przede wszystkim naturalne składniki, np. daktyle, orzechy, kakao, otręby czy inne suszone owoce. Pozbawione są sztucznych barwników, aromatów, czy cukrów. Za słodycz odpowiada fruktoza zawarta w owocach.

Dostępne są batony proteinowe, bezglutenowe oraz bez laktozy. Przed zakupem warto sprawdzić etykietę ze składem. Jest to szczególnie ważne w przypadku alergików.

Chipsy warzywne i owocowe

Chipsy są często wybieraną przekąską w czasie oglądania filmów czy spędzania czasu ze znajomymi. Warto wymienić je na zdrowszą wersję bez konserwantów, aromatów i wzmacniaczy smaków. Alternatywą są chipsy warzywne lub owocowe. Najpopularniejsze są suszone plasterki z marchewki, buraka, pomidora, banana czy jabłka.

Chipsy warzywne mogą być nie tylko samodzielną przekąską, ale również chrupiącym dodatkiem do kremowej zupy. Natomiast suszone banany sprawdzą się jako urozmaicenie owsianki.

Reklama

Zdrowe ciastka

Kawa i ciastko tworzą bardzo zgrany duet. Jeśli jednak pojawia się w codziennym jadłospisie może powodować wzrost wagi poprzez dużą kaloryczność. Rozwiązaniem są zdrowe ciastka, przygotowane z mąk o mniejszej wartości energetycznej oraz zamienników klasycznego cukru. Na rynku dostępne są np. ciastka z mąki sorgo, orkiszowe czy jaglane. Często wzbogacone są o suszone owoce, orzechy czy otręby. Sprawdzają się jako drugie śniadanie.

Na sklepowych półkach można znaleźć także propozycje dla alergików, tj. ciastka bez glutenu, laktozy czy orzechów.

Czekolady gorzkie

Wiele badań udowodniło pozytywny wpływ czekolady na funkcjonowanie organizmu, a przede wszystkim procesów myślowych i układ krążenia. Czekolada redukuje zmęczenie i przeciwdziała tworzeniu się komórek nowotworowych.

Należy jednak pamiętać, że są to właściwości kakao. Zatem korzystny wpływ na zdrowie będą miały przede wszystkim czekolady gorzkie o dużej zawartości kakao. Dla tych, którzy nie są zwolennikami czekolady bez cukru, dostępne są tabliczki wzbogacone o liofilizowane owoce czy orzechy. Dlatego też warto zamienić mleczną czekoladę na gorzką i czerpać z jej właściwości.

Reklama

Zdrowe lizaki

Lizaki są przekąską bardzo lubianą przez dzieci. Niestety mamy w trosce o ich zdrowie często starają się ograniczać lub eliminować słodycze z diety malucha.

W przypadku jeśli jest to niemożliwe lub po prostu rodzice chcą podarować ulubione słodycze dziecku można wybrać zdrowszą wersję lizaków. Zwykły cukier jest zastąpiony ksylitolem, który zawiera aż 40 proc. mniej kalorii i ma znacznie niższy indeks glikemiczny.

Zdrowe lizaki zamiast sztucznych barwników i aromatów zawierają naturalne soki owocowe, które nadają zarówno smak, jak i kolor słodyczom.

Oceń artykuł

(liczba ocen 2)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!