3 sposoby na usunięcie nadmiaru wody z organizmu

Starszy niż rok
Czujesz się opuchnięta i ociężała, a Twoja waga często waha się o 2-3 kilogramy? To nie musi być wina tłuszczu, tylko sygnał, że organizm zatrzymuje wodę. Nie wiesz, jak się jej pozbyć? Sprawdź trzy najskuteczniejsze sposoby. Usunięcie nadmiaru wody wymaga trochę czasu i konsekwencji, ale w zamian pozwala zyskać smuklejszą figurę i lepsze samopoczucie. Warto spróbować, bo pierwsze efekty przychodzą już po 7-10 dniach stosowania kuracji.



Czujesz się opuchnięta i ociężała, a Twoja waga często waha się o 2-3 kilogramy? To nie musi być wina tłuszczu, tylko sygnał, że organizm zatrzymuje wodę. Nie wiesz, jak się jej pozbyć? Sprawdź trzy najskuteczniejsze sposoby.

Usunięcie nadmiaru wody wymaga trochę czasu i konsekwencji, ale w zamian pozwala zyskać smuklejszą figurę i lepsze samopoczucie. Warto spróbować, bo pierwsze efekty przychodzą już po 7-10 dniach stosowania kuracji.

Zobacz: Terapie alternatywne: oczyszczanie organizmu

 

1. Zioła nie tylko dla starszych


Mieszanki ziołowe są skuteczne pod dwoma warunkami. Po pierwsze trzeba wypijać je regularnie, około 2-3 szklanek dziennie, a po drugie powinny zawierać co najmniej dwa z wymienionych składników: korzeń mniszka lekarskiego, pokrzywa, skrzyp polny, korzeń pietruszki, yerba mate, krwawnik i karczoch. Możesz pić je osobno lub zażywać suplementy diety na ich bazie, np. Hydrodren od marki Noble Health. Zioła pomogą usunąć nadwyżkę wody, a dodatkowo oczyszczą organizm z toksyn i wzmocnią pracę układu moczowego.



2.  Nawadniająca dieta


To punkt, którego nie możesz przeoczyć. Jeśli na myśl o „zdrowej diecie” masz ochotę uciekać, bo widzisz same zakazy, wprowadzaj ją stopniowo. Każdego dnia wykreślaj ze swojego jadłospisu jeden wysoko przetworzony produkt i w jego miejsce wprowadzaj zdrową przekąskę, np. nasiona, żurawinę, arbuzy, banany albo rodzynki. Ogranicz sól, która jest wrogiem numer 1 dla osób mających tendencję do magazynowania wody. Sód, czyli jej główny składnik, odpowiedzialny jest za zatrzymywanie wody w organizmie. Postaraj się również zminimalizować ilość nabiału w diecie, możesz np. zastąpić jogurt owocowy naturalnym, a żółty ser chudym twarogiem. Co w takim razie jeść? Oprócz świeżych owoców i warzyw, świetne będą ryby, orzechy, kasze, zwłaszcza jaglana i gryczana.



3. Masaże


Najlepsze rezultaty osiągniesz, łącząc działanie od środka z zabiegami wykonanymi bezpośrednio na opuchnięte miejsca. Możesz wykonywać je sama lub oddać się w ręce specjalistów. Nałóż wieczorem na nogi ulubiony krem lub balsam kolistymi ruchami, zgodnie ze wskazówkami zegara, delikatnie uciskając skórę. Masaż zacznij od stóp i kieruj się ku górze. Zabiegi wykonywane 2-3 razy w tygodniu po 15 minut usprawnią krążenie limfy, przyspieszą usunięcie nagromadzonego płynu i poprawią wygląd skóry.

Porady psychodietetyka, eksperta marki Noble Health Agnieszka Owczarek.

Czytaj też: Jaka woda zdrowia doda?

Oceń artykuł

(liczba ocen 17)

Pytanie: Jak często pijesz kawę?

  wcale

  raz na kilka dni

  codziennie

  2-3 dziennie

  więcej niż 3 dziennie

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA