Najzdrowsze miejsce w internecie

Dieta 1200 kcal

Dieta polega na dostarczeniu organizmowi mniejszej dawki kalorii. Dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka na kalorie to 2000-3500 kalorii.
Spis treści

Dieta nie powinna być stosowana dłużej niż miesiąc. Dieta powoduje, że możemy odczuwać głód, dlatego powinniśmy pamiętać, aby oszukać nieco organizm.

  • pij wodę mineralną – uczucie głodu zmniejsza się pod wpływem obecności płynów w żołądku.  Wypij szklankę wody przed posiłkiem, dzięki temu nasycisz się mniejszą porcją
  • Używaj małych talerzy, jedz małe porcje, ale częściej, spożywaj 5 posiłków dziennie. Odstęp czasowy między posiłkami wynosić powinien 3 godziny
  • Przegryzaj marchewki, jeśli czujesz, że dopada cię głód.
  • Jedz wolno, przeżuwaj każdy kęs.

Dieta polega na zmniejszeniu ilości spożywanych tłuszczów, ograniczeniu węglowodanów. Zamiast tego wprowadzamy do posiłków białko. Przy stosowaniu tej diety można schudnąć około kilograma tygodniowo. Dieta jest zdrowa, ponieważ dostarczamy organizmowi różnorodne składniki.

Czasem jednak możemy odczuwać spadek energii, ospałość. W razie problemów należy skontaktować się z lekarzem. Powinniśmy zrezygnować z ostrych przypraw, gdyż pobudzają apetyt, a także mieć tabele kaloryczne zawsze pod ręką. Dobrym pomysłem jest powieszenie ich na lodówce. Posiłki możemy zabierać ze sobą do pracy. Dieta 1200 kcal jest przeznaczona głównie dla osób spędzających większość dnia w biurze.

Jak działa ozonator żywności? Zobacz nasz test redakcyjny:

Przykładowe jadłospisy dzienne:

Jadłospis 1:

Śniadanie: bułka pełnoziarnista, 100g wędzonej makreli, szklanka soku pomarańczowego
Drugie śniadanie: kiwi
Obiad: 3 kromki chleba pełnoziarnistego, pomidor, dwa grube plastry sera żółtego, jabłko
Podwieczorek: szklanka soku pomidorowego
Kolacja: ryż z tuńczykiem

Jadłospis 2:

Śniadanie: kromka pełnoziarnistego chleba, 2 plastry chudej szynki, pomidor
Drugie śniadanie: 2 kromki pieczywa chrupkiego, 2 łyżeczki dżemu niskosłodzonego
Obiad: bułka grahamka, 2 plastry wędliny drobiowej, ogórek
Podwieczorek: jogurt naturalny
Kolacja: ryż z owocami

Jadłospis 3:

Śniadanie: szklanka mleka niskotłuszczowego z otrębami zbożowymi, kromka chleba razowego z plastrem szynki drobiowej, pomidor
Drugie śniadanie: sałatka warzywna z kapusty pekińskiej, pomidora, kukurydzy
Obiad: talerz zupy pomidorowej gotowanej na włoszczyźnie bez mięsa z 2 łyżkami makaronu, zabielanej mlekiem
Podwieczorek: 1 jabłko starte z marchewką, kiwi
Kolacja: 150 g galaretki z kurczaka, 2 kromki razowego chleba razowego, jabłko

Rozkład kaloryczny posiłków:
śniadanie – około 250 kcal
drugie śniadanie – około 100 kcal
obiad – około 300 kcal
podwieczorek – około 100 kcal
kolacja – około 200 kcal

Wolne 200 kcal możemy dodać do jednego lub kilku posiłków. Pamiętajmy jednak, że nigdy nie oszacujemy liczby kalorii w 100%.

Czytaj również
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Więcej z kategorii Odżywianie
Przeczytaj artykuł
Dieta 1000 kcal - przykładowy jadłospis i efekty
Produkty o niskim indeksie glikemicznym
Przeczytaj artykuł
Dieta przy łuszczycy - co jeść i czego unikać?
Przeczytaj artykuł
Keto grypa - co to jest i ile trwa? Przyczyny i objawy
Kobieta z objawami grypy ketogenicznej
Podobne artykuły
Dieta pegańska - na czym polega peganizm?
Dieta bulionowa - zasady i przepisy. Czy jest zdrowa?
Dieta norweska - efekty i jadłospis. Czy działa?
Dieta zupowa - przepisy. Jakie są zasady i efekty?

Reklama

Może to Cię zainteresuje
Dzbanek filtrujący - jaki wybrać i dlaczego filtrować wodę?
Jaki materac do łóżeczka dziecięcego? Na co zwrócić uwagę?
Jaki roller do twarzy wybrać i na co pomaga taki masaż?
Olejek CBD - jaki wybrać i czym się kierować przy zakupie?

Reklama